جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 4 مرداد 1397     
شرط بندی ۲ سارق آماتور برای موبایل قاپی

دو سارق تازه‌کار که برای موبایل قاپی شرط‌بندی کرده بودند در آخرین سرقت به دام پلیس افتادند.

 

روزنامه جوان: دو سارق تازه‌کار که برای موبایل قاپی شرط‌بندی کرده بودند در آخرین سرقت به دام پلیس افتادند.

متهمان که اردلان و هرمز نام دارند دو پسر جوانی هستند که به گفته خودشان از دوران کودکی عشق موتور‌سواری دارند و در حال حاضر هم در رانندگی با موتور‌سیکلت حرفه‌اند به طوریکه در مسابقه موتور‌سواری با دوستانشان همیشه برنده‌اند. یکی از متهمان مدعی است که هنگام مسابقه موتور سواری با دوستش شرط گذاشته است چنانچه به او ببازد هر دو نفر به موبایل‌قاپی بروند. متهم دیگر هم مدعی است که هیچ سابقه‌ای ندارد و از آنجایی که موتورسواری‌اش بین دوستانش زبانزده عام و خاص است هیچ وقت فکر نمی‌کرده در دام مأموران گرفتار شوند، اما در نهایت در تعقیب و گریز مأموران تیز بین کلانتری به دام افتاده‌اند. دو متهم اوایل فروردین‌ماه امسال سرقت‌های خود را آغاز کردند.


چندروز قبل بود که مردی به اداره پلیس رفت و از دو پسر جوان به اتهام سرقت موبایلش شکایت کرد. شاکی در توضیح ماجرا گفت: با خودروام در حال رفتن به خانه‌ام بودم که تلفن همراهم زنگ خورد. پشت چراغ قرمز چهار‌راهی در حوالی تهرانپارس توقف کردم و در حال حرف زدن با دوستم بودم که موتور‌سواری با دو‌سرنشین به من نزدیک شدند و در یک چشم به هم زدن تلفن همراهم را قاپیدند. پس از این سارقان فرار کردند قصد داشتم آن‌ها را تعقیب کنم، اما چراغ قرمز بود و نمی‌توانستم حرکت کنم. از طرفی هم سارقان زنجیر و قفل موتور سیکلت را طوری روی پلاک بسته بودند که شماره پلاک آن‌ها قادر به خواندن نبود.
با طرح این شکایت پرونده به دستور قاضی احمد‌زاده، بازپرس دادسرای ویژه سرقت برای شناسایی سارقان در اختیار تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.


همزمان با ادامه تحقیقات درباره این حادثه، چندین شاکی دیگر به اداره پلیس مراجعه کردند و از دو سارق موتور‌سوار به اتهام موبایل‌قاپی شکایت کردند.


دستگیری سارقان همزمان با آخرین سرقت
در حالی که هر روز به شاکیان دو سارق موتور‌سوار افزوده می‌شد مأموران گشت کلانتری در جریان سرقت گوشی همراه شهروندی در حوالی یکی از چهار‌راه‌های تهرانپارس قرار گرفتند و راهی محل شدند. شاکی به مأموران گفت: در حال عبور از خیابان بوده است که دو پسر جوان موتور سوار با تهدید چاقو تلفن همراه گرانقیمتش را سرقت کرده و از محل گریخته‌اند.


بدین ترتیب مأموران که احتمال دادند دو سارق هنوز در همان نزدیکی به دنبال سرقت دیگری هستند اقدام به گشت‌زنی در منطقه کردند وسارقان را به دام انداختند.


مأموران در بازرسی از سارقان چهار‌دستگاه گوشی سرقتی همراه یک‌قبضه چاقو کشف کردند.


دو متهم پس از انتقال به اداره پلیس به سرقت‌های سریالی از شهروندان اعتراف کردند.


به بهانه شرط‌بندی سرقت می‌کردیم
اردلان گفت: من و همدستم هرمز هر دو دوست هستیم. ما از دوران کودکی عاشق موتور سواری بودیم و همیشه با هم مسابقه می‌دادیم. رانندگی ما در محل زبانزد همه بود و همیشه در مسابقات با دوستان برنده می‌شدیم. من معمولاً رانندگی‌ام از دوستم بهتر بود، اما هرمز مدعی بود اگر با من مسابقه بدهد برنده می‌شود. اوایل فروردین‌ماه بود که داخل قهوه‌خانه‌ای نشسته بودیم و با هم شرط گذاشتیم چنانچه او برنده شود با هم به موبایل‌قاپی برویم. هرمز آن روز برنده شد و از آنجایی که هر دو بیکار و بی‌پولی بودیم این شرط‌بندی بهانه‌ای شد تا سرقت‌های خود را آغاز کنیم. ما حرفه‌ای نبودیم، اما فیلم‌های جنایی زیادی دیدیم تا حرفه‌ای عمل کنیم و شناسایی نشویم. یکی از شیوه‌های ما پوشاندن پلاک موتور با زنجیر و قفل بود که مأموران به ما مشکوک نشوند. چون اگر پلاک را مخدوش می‌کردیم مأموران به ما مشکوک می‌شدند. از طرفی هم هر دو موتور‌سوار حرفه‌ای بودیم و فکر نمی‌کردیم به این راحتی گرفتار شویم. پس از اینکه تعدادی گوشی سرقت کردیم و به مالخری فروختیم پول خوبی گیرمان آمد و به همین خاطر به سرقت‌های سریالی خود ادامه دادیم تا اینکه دستگیر شدیم. هرمز هم در تحقیقات حرف‌های همدستش را تأیید کرد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: