جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 2 مرداد 1397     
نرخ تورم تیرماه ۸.۷ درصد شد

 

مرکز آمار ایران اعلام کرد: نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به تیر ۱۳۹۷ به ۸،۷ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (۸،۲ درصد) ۰.۵ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.

 

خبرگزاری صداو سیما: در تیر ۱۳۹۷ عدد شاخص کل (۱۰۰=۱۳۹۵) به ۱۲۱،۴ رسید که نسبت به ماه قبل ۴.۴ درصد افزایش نشان می‌دهد. در این ماه درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۳.۸ درصد است؛ یعنی خانوار‌های کشور به طور میانگین ۱۳.۸ درصد بیشتر از تیر ۱۳۹۶ برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کردند که نسبت به این اطلاع در ماه قبل (۱۰،۲ درصد) ۳.۶ واحد درصد افزایش یافته است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به تیر ۱۳۹۷ به ۸،۷ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (۸،۲ درصد) ۰.۵ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.

شاخص قیمت در گروه عمده «خوراکی ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» نسبت به ماه قبل ۳،۲ درصد و در گروه عمده «کالا‌های غیر خوراکی و خدمات» ۴.۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.
نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به تیر ۱۳۹۷ برای این دو گروه به ترتیب ۱۰،۸ و ۷.۹ درصد است.

افزایش نرخ تورم خانوار‌های شهری کشور

شاخص قیمت کل برای خانوار‌های شهری کشور در تیر ۱۳۹۷ به عدد ۱۲۱،۵ رسید که نسبت به ماه قبل ۴.۶ درصد افزایش نشان می‌دهد. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۴.۰ درصد و نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به ماه جاری برای این دسته از خانوارها۸،۸ درصد می‌باشد.

افزایش نرخ تورم خانوار‌های روستایی کشور

شاخص قیمت کل برای خانوار‌های روستایی کشور در تیر ماه ۱۳۹۷ به عدد ۱۲۰،۹ رسید که نسبت به ماه قبل ۳.۲ درصد افزایش نشان می‌دهد. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۲.۷ درصد و نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به ماه جاری برای این دسته از خانوار‌ها ۸،۲ درصد می‌باشد.

تغییرات قیمت‌ها در ماه جاری

در ماه جاری تمامی بخش‌های زیر مجموعه شاخص کل با افزایش قیمت همراه بوده اند که در گروه عمده «خوراکی ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به گروه دخانیات، گروه میوه و خشکبار (کشمش پلویی)، گروه روغن‌ها و چربی‌ها (کره حیوانی)، گروه آشامیدنی‌ها (آب معدنی) و گروه سبزیجات (لوبیا سبز، خیار، کدو سبز) می‌باشد. در گروه عمده «کالا‌های غیر خوراکی و خدمات» گروه مسکن، آب، برق، گاز و سایر سوخت‌ها (اجاره بها)، گروه بهداشت و درمان (خدمات بیمارستانی) و گروه تفریح و فرهنگ (تجهیزات رایانه، تبلت) بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته اند.

درصد تغییرات شاخص قیمت در دهک‌های هزینه‌ای کل کشور در ماه جاری

دامنه تغییرات نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به تیر ماه ۱۳۹۷ برای دهک‌های مختلف هزینه‌ای از ۸،۴ درصد برای دهک اول تا ۸.۹ درصد برای دهک هشتم است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: