جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 24 تير 1397     
پروژه ایران در واشنگتن کلید خورد

 

پایگاه صهیونیستی 'دبکا' از نشست محرمانه شماری از فرماندهان نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی در واشنگتن برای تدوین طرحی موسوم به 'پروژه ایران' خبر داد که چهار گروه ماموریت اجرای برنامه‌های آن را به عهده دارند.

 

ایرنا: خبرگزاری روسی 'اسپوتنیک' به نقل از دبکا نوشت: شماری از فرماندهان نظامی آمریکا و اسرائیل در ۲۹ ژوئن (۸ تیر) برای تدوین طرح مزبور علیه ایران نشستی محرمانه برگزار کردند.

امریکا و رژیم صهیونیستی از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و از چهل سال پیش همواره به دنبال اجرای طرح‌های مختلف نظامی، سیاسی، امنیتی و اقتصادی نظیر کودتا، اقدام نظامی در طبس و تحریم اقتصادی برای به شکست کشاندن انقلاب اسلامی هستند، ولی تاکنون موفق به دستیابی به اهداف خود نشده اند.

بر اساس اعلام دبکا، عنوان این طرح 'پروژه ایران' است که همزمان با کارزار فشار اقتصادی واشنگتن علیه تهران و افزایش احتمال تشدید تنش میان ایران و رژیم صهیونیستی در حال برنامه ریزی و تدوین است.
 
دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا اواخر اردیبهشت ماه امسال با اعلام خروج یک جانبه واشنگتن از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به عنوان یک توافق بین المللی اعلام کرد که تحریم‌ها علیه ایران را باردیگر اعمال می‌کند.
 
ژنرال 'نیتزان آلون' فرمانده عملیات نیروی دفاعی رژیم صهیونیستی در پروژه مزبور به درخواست 'گادی ایزنکوت' رئیس ستاد مشترک ارتش این رژیم به عنوان مدیر این پروژه ضد ایرانی انتخاب شده است. 
 
دبکا ادامه داد: در نشست‌های امنیتی سران دو طرف، ژنرال 'جوزف دانفورد' رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز حضور داشت.
 
شناسایی تاسیسات غنی سازی و سانتریفیوژ‌های در داخل ایران، بررسی و زیر نظر گرفتن موشک‌های بالستیک، از جمله سکو‌های شلیک، مخازن زیرزمینی و کارخانه‌های تولید موشک و پژوهشکده‌های مربوط به آن، اجرای تحریم‌های اقتصادی علیه ایران از جمله ماموریت این چهار گروه است و رژیم صهیونیستی نیز مسئولیت تهیه اطلاعات امنیتی در خصوص نقض احتمالی این تحریم‌ها از سوی تهران را به عهده دارد.
 
تحریم‌های ظالمانه امریکا علیه ایران در جهل سال گذشته ادامه داشته و اخیرا ترامپ از تشدید این تحریم‌ها نیز در آینده سخن گفته است.
 
تحریم‌ها تاکنون موجب بروز اشکالاتی در ناوگان هوایی ایران، تهیه برخی اقلام دارویی و مورد نیاز تخصصی و برخی اقلام پزشکی به بهانه استفاده دوگانه از آن‌ها شده است.
 
ایران نیز در سال‌های اخیر به خاطر اعمال این تحریم‌ها برنامه گسترده‌ای را برای خود اتکایی در پیش گرفته و اکنون از نظر علمی و فنی در بسیاری از علوم روز دنیا مانند نانو، بایو در بین کشور‌های سرآمد جهان است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: