جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 19 فروردين 1393     
ویژگی های مدیریت جهادی در حوزه شهری

به گزارش شهرداری نیوز ، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، با اشاره به عملکرد این نهاد به ویژه در حوزه فرهنگی در سال جدید به تشریح ویژگی های مدیریت جهادی پرداخت و خواستار تلاش شهروندان برای کاهش چالش آلودگی هوای تهران شد.

سید محمد هادی ایازی ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مدیران شهری در سال 92 گفت: ایشان تاکید ویژه ای بر مدیریت جهادی داشتند و از کار مدیران شهرداری به عنوان مدیریت جهادی و از مدیران شهرداری به عنوان مدیران جهادی یاد کردند.

 

وی در ادامه به ویژگی های مدیریت جهادی اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین ویژگی های مدیریت جهادی توکل به خدا و کار برای خداست که به تبع آن رضایت بنده خداست که از عملکرد ما راضی باشند.

 

ایازی با اشاره به  کار و تلاش زیاد به عنوان ویژگی دوم مدیریت جهادی گفت: امیدوارم که در سایه مدیریت جهادی و با تلاش و فعالیت فراوان بتوانیم در سال 93 مشکلات شهروندان را حل کنیم. شهرداری تلاش دارد در سال 93 با برنامه ریزی گسترده رضایت شهروندان را جلب کند.

 

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در ادامه به دغدغه های مقام معظم رهبری در زمینه مدیریت شهری اشاره کرد و افزود: امیدوارم مسائلی مانند معماری، موضوعات فرهنگی و اجتماعی که مقام معظم رهبری از آنها به عنوان دغدغه های مدیریت شهری یاد کردند حل شود و تلاش مدیریت شهری بر آن است تا این دغدغه ها را بر طرف کند.

 

ایازی در ادامه به دیگر چالش های مدیریت شهری از جمله حمل و نقل عمومی و آلودگی هوا نیز اشاره کرد و گفت: در سال جدید بر آن هستیم تا با برنامه ریزی درست وحجم کار گسترده و با استعانت از مدیریت جهادی مشکلات را در این زمینه کاهش دهیم و شهرداری تهران به طور ویژه به این گونه موارد خواهد پرداخت.

 

این مقام شهری در ادامه در  پاسخ به این پرسش که "مدیریت جهادی" در حوزه فرهنگ و در بستر مدیریت شهر چگونه خواهد بود؟ گفت: در حوزه فرهنگ نیز مسائلی مد نظر مدیریت شهری است. اما آنچه که در این باره باید بر آن تاکید کرد "تغییر رفتار مردمی" است. یکی از نمودها و مصادیق این رفتار را می توان در نزاع های خیابانی و رسیدگی های حقوق مشاهده کرد.

 

وی در ادامه با تاکید بر جایگزینی اخلاق و نزاکت به جای نزاع های خیابانی ، افزود: در عین حال مردم باید در زمینه فرهنگ ترافیک رفتارهای خود را هم تغییر دهند و به نظافت شهر اهمیت بیشتری بدهند.

 

ایازی در ادامه افزود: مردم باید شهر را مانند خانه خود بدانند و در حفظ پاکیزگی آن تلاش کنند آنها همچنین باید از حمل و نقل عمومی به جای ماشین ها و خودروهای شخصی استفاده کنند تا شاهد پاکیزگی شهری باشیم و چالش های شهری را در حوزه محیط زیست نیز از بین ببریم.

 

وی در پایان به بحث معرفتی در زمینه مدیریت شهری اشاره  کرد و گفت: بحث معرفتی نیز بسیار حائز اهمیت است که باید هر چه بیشتر به آن پرداخته شود.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: