جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 6 دی 1393     
زمين هاي كشاورزي شهرك احمديه بايد حفاظت شود

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز ،رييس ستاد محيط زيست و توسعه پايدار شهرداري تهران با بيان اينكه از زمين هاي كشاورزي شهرك احمديه بايد حفاظت شود، گفت: مشكل آلودگي آب زمين هاي كشاورزي بايد با ايجاد تصفيه خانه رفع شود نه اينكه مزارع شهري تغيير كاربري داده و از بين بروند.

علي محمد شاعري ، در بازديد از وضعيت محيط زيست منطقه 19 با اعلام اين مطلب اظهار داشت: بايد آبي كه وارد اين زمين هاي كشاورزي مي شود تصفيه شود و نبايد بگذاريم كه اين مزارع شهري تغيير كاربري داده و تبديل به مناطق مسكوني شوند.

شاعري با اشاره به عملكرد منطقه 19 در حوزه محيط زيست گفت: با نگاهي به شاخص هاي زيست محيطي مشاهده مي شود كه عملكرد منطقه رضايت بخش است، با اين حال بايد همواره شاخص هاي زيست محيطي در مناطق پايش شده و اطلاعات به روز باشند.

وي با بين اينكه هدف مديريت شهري بهبود و ارتقاء كيفيت زندگي در شهر است، تصريح كرد: تمامي اقداماتي كه در شهر تهران انجام مي شود از ساماندهي و مديريت پسماندها گرفته تا مديريت ترافيك و پايش مداوم شاخص هاي زيست محيطي، همه در جهت بهبود كيفيت زندگي شهروندان است چرا كه با ارتقاء كيفيت زندگي مي توانيم ادعا کنيم شهرونداني با نشاط و سالم داريم.

شاعري اضافه كرد: تمامي كساني كه در علم توسعه پايدار شهري صاحب نظر هستند معتقدند كه شهري پايدار است كه شهروندانش در يك رفاه نسبي به سر برده و شاداب، با نشاط، با انگيزه و از يك انسجام و تعادل روحي و رواني مناسب برخوردار باشند.

وي با تاكيد بر اينكه شهرها را نمي توان تنها با كارمند و مديران دولتي اداره كرد، گفت: شهر بايد با كمك و مشاركت شهروندان اداره شود و اگر شهروندان آموزش هاي لازم را ببينند و فرهنگ زيست محيطي ارتقاء يابد به طور حتم مديريت شهري مي تواند با زحمت و هزينه كمتري شهر را اداره كرده و كيفيت زندگي را بالا ببرد.

شاعري بيان داشت: شعار شهروند مسئول زماني محقق مي شود كه آگاهي مردم افزايش پيدا كند و مهارت هاي لازم براي اداره شهر به شهروندان داده شود.

وي تاكيد كرد: در كارهايي كه مردم مي توانند انجام دهند نبايد هيچ گونه دخالتي صورت بگيرد به همين دليل مشاركت مردم اساس كار مديريت شهري است.

شاعري با اشاره به اينكه در شهر تهران حدود 65 درصد شبكه فاضلاب داريم كه تنها 25 درصد شهروندان به شبكه اتصال دارند، گفت: اين وضعيت موجب آلوده شدن آبهاي زير زميني و زمين هاي كشاورزي مي شودو بنابراين بايد پيگيري هاي لازم جهت اتصال به شبكه براي شهرونداني كه امكان اتصال دارند، به صورت جدي از سوي آبفاي شهري به عمل آيد.

وي با بيان اينكه در حال حاضر 7 وزارتخانه در آلودگي آب و 15 سازمان و وزارتخانه در آلودگي هوا نقش دارند، بيان كرد: آلودگي صوتي در مناطق 21،9،10 بيش از حد مجاز است. همچنين برخي مناطق از جمله منطقه 21 هنوز شبكه فاضلاب ندارند و همين مسائل موجب مي شود كه با وجود توسعه كالبدي شهر شاخصهاي كيفي و زيست محيطي در آن ضعيف باشد،كه چاره اصلي كار مديريت يكپارچه شهري است.

شاعري اظهار داشت: ستاد محيط زيست به طور مستمر در حال پايش شاخصهاي زيست محيطي است و اين اطلاعات را در اختيار مناطق قرار مي دهد تا شهرداران مناطق از وضعيت منطقه خود آگاه شوند و درصدد رفع نواقص برآيند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: