جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 6 دی 1393     
واعظی:اپراتور ارزانتر را انتخاب کنید

فارس: در حالی که قرار بود از اول دی ماه تعرفه استفاده آزاد از اینترنت موبایل به نیم ریال برای سیم‌کارت‌های دائمی و 0.75 ریال برای سیم‌کارت‌های اعتباری کاهش یابد، همزمان با اعمال این کاهش تعرفه،‌ اپراتور دوم تلفن همراه تعرفه بسته‌های اینترنت خود را افزایش داد. این در حالی است که هنوز تغییری در تعرفه‌ بسته‌های اینترنت دیگر اپراتورهای تلفن همراه اعلام نشده است.

در گذشته، این نگرانی احساس می‌شد که با اجرای دستورالعمل کاهش تعرفه استفاده آزاد از اینترنت، اپراتورها برای جبران درآمد، تعرفه بسته‌ها را افزایش دهند و این نگرانی به وزارت ارتباطات ابراز شده بود.

به تبعیت از حال و هوای فضای اینترنت، معمولا رفتار و رسم مخاطبان و مشتریان اینترنتی نیز از این فضای مجازی تبعیت و در اینترنت بروز بیشتری پیدا می کند. همچنان که این کاهش و افزایش توآمان تعرفه ها به شدت با اعتراض کاربران مواجه شده به طوری که پس از اعلام این خبر، مشترکان این اپراتور با حضور در صفحه شخصی وزیر در شبکه اجتماعی به شدت نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند و خواستار رسیدگی به موضوع شدند.

همچنین مخاطبان صفحه رسمی این اپراتور در شبکه اجتماعی اینستاگرام نیز در ذیل عکس و مطلبی که خبر ارزان شدن تعرفه مصرف آزاد را اعلام می کرد با انتشار جملات اعتراض آمیز، پر بحث ترین مطلب این صفحه تا به امروز را رقم زدند و همچنین در شبکه های اجتماعی کمپینی برای مقابله با این تعرفه ها به راه انداختند که این اعتراض ها همچنان ادامه دارد.

در پی این اعتراض ها، همان طور که واضح بود معاون رگولاتوری به عنوان نهاد مقررات گذار و نظارتی بر عملکرد اپراتور، اعلام کرد که تعرفه های جدید در حدود اختیارات اپراتور بوده است.

اما وزیر ارتباطات در تازه ترین اظهار نظر خود با پاسخ گویی به اعتراض شدید کاربران در صفحه خود در شبکه اجتماعی، علاوه بر تایید اینکه این تعرفه ها در حدود اختیارات اپراتور بوده، راه حلی ارائه کرده است.

وی همچنین در این پاسخ نشان داده نگاه آگاهانه ای به موضوع دارد و در پاسخ خود از میان بسته های متعدد این اپراتور دقیقا به موردی که بیشتر مورد اعتراض و استفاده کاربران بوده تمرکز کرده است.

محمود واعظی گفته: «با توجه به کامنت های بسیار زیاد شما در مورد قیمت بسته های اینترنت ایرانسل، لازم می دانم توضیحاتی در این باره ذکر کنم.

1-متولی تعیین نرخ خدمات ارتباطی کمیسیون تنظیم مقررات است. سیاست این کمیسیون تعیین سقف قیمت است و بر این اساس اخیراً با مصوبه ای سقف قیمت را از 5 ریال به ازای هر کیلو بایت به نیم ریال کاهش داده است.

2-برای حفظ رقابت در بین اپراتورهای مخابراتی آنها مجازند بسته های مختلفی ارائه کنند. ارائه هر بسته به سیاست اقتصادی هر اپراتور وابسته است و مشترک به عنوان بهره بردار حق انتخاب سرویس های مختلف را دارد، اما هیچ یک از اپراتورها حق ندارند از سقف تعرفه مصوب بیشتر دریافت کنند.

3-مشترکان می توانند براساس نرخ های مختلف اپراتورهای فعال، اپراتور خود را انتخاب و سرویس های مورد نظر را دریافت کنند. در حال حاضر دو اپراتور دیگر تغییری در نرخ بسته های خود نداشته اند.»

وی سپس در جدولی تعرفه بسته های اینترنت 3 اپراتور تلفن همراه را مقایسه و منتشر کرده است.


 

این مقایسه را می توان حسن ختام وزیر در موضوع افزایش دو برابری تعرفه بسته های اینترنت اپراتور دوم تلفن همراه، دانست.

محمود واعظی که در ماجرای تصویب اولیه نرخ 2.5 ریال برای اینترنت موبایل (که سپس به 0.5 ریال به ازای هر کیلوبایت کاهش یافت) به مشترکان توصیه می کرد باید در نسل های بالاتر از بسته استفاده کنند، اکنون نیز در برابر افزایش تعرفه های اینترنت یک اپراتور، مسیر تعرفه ارزان تر دیگر اپراتورها را برای کاهش هزینه های مشترکان پیشنهاد می کند.

از آغاز اعتراض های مشترکان نسبت به افزایش دو برابری تعرفه اینترنت ایرانسل، این اپراتور به سرعت چند بسته با قیمت های نزدیک به قبل (بسته های شبانه) را به سبد بسته های خود اضافه کرده است که اما به دلیل شبانه بودن مورد رضایت مشترکان قرار نگرفته است. زیرا مشترکان اعلام می کنند از ساعت 2 تا 8 بامداد خواب هستند و نیاز به اینترنت ندارند.

مشخص نیست آیا اپراتور دوم تلفن همراه این واکنش را از سوی مشترکان خود پیش بینی می کرد یا خیر، اکنون باید دید با شرایط پیش آمده آیا با پافشاری روی تعرفه های جدید و عدم تغییر تعرفه‌ها، ریزش مشترکانش را به سمت دو اپراتور دیگر به انتظار خواهد نشست و آیا دو اپراتور دیگر با عدم افزایش تعرفه های خود، زمینه مهاجرت مشترکان اینترنتی اپراتور دوم به سمت خود را فراهم خواهند کرد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: