جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 6 دی 1393     
علت افزایش قیمت گوجه‌ چه بود؟

 

  ایسنا:زمان تولید برخی محصولات کشاورزی خاص است و امکان انبار آنها نیز وجود ندارد، به این دلیل است که گاها شاهد افزایش قیمت برخی محصولات از جمله گوجه‌فرنگی هستیم.

 

وی بیان کرد: گوجه فرنگی در فصل زمستان در مناطق گرمسیر کشور کشت می‌شود اما زمان برداشت این محصول بهمن و اسفند است بنابراین در حال حاضر به دلیل خلاء به وجود آمده شاهد کمبود محصول و افزایش قیمت آن هستیم.

 

صبور، امکان نداشتن تولید گوجه‌فرنگی گلخانه‌ای در سطح وسیع در استان را از دیگر عوامل افزایش قیمت این محصول دانست و گفت: این امر باعث می‌شود هزینه تولید گلخانه‌ای این محصول بالا باشد و در نتیجه هزینه تمام شده محصول بیشتر از مقدار طبیعی آن است.

 

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی تصریح کرد: در گذشته که امکان حمل و نقل محصولات به استان‌های مختلف و همچنین کشت گلخانه‌ای وجود نداشت در فصل زمستان به هیچ عنوان گوجه‌فرنگی در استان عرضه نمی‌شد. مردم می‌توانند در چند ماهی که خلاء تولید ایجاد شده و امکان تامین گوجه با قیمت پایین وجود ندارد از گوجه‌های فرآوری شده مانند رب گوجه استفاده کنند.

 

وی با بیان اینکه فصل برداشت گوجه در مناطق گرمسیر در بهمن و اسفند است، خاطرنشان کرد: برداشت گوجه‌فرنگی از گلخانه‌ها و استان‌های گرمسیر عمدتا در بهمن و اسفندماه رخ می‌دهد، مشکل کمبود این محصول در بهمن ماه حل خواهد شد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: