جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 6 دی 1393     
راهکاری برای دستیابی به تیراژ اقتصادی تولید خودرو در کشور

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت :  ادغام خودروسازان بزرگ به صلاح صنعت خودرو کشور نیست.

نادر قاضی پور در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز با اشاره به طرح ادغام خودروسازان در شورای سیاست گذاری خودرو، افزود : هر چند ادغام شرکتهای کوچک تر برای اقتصادی نمودن تولید اقدام بسیار خوبی است اما قطعا ادغام شرکتهای خودروساز بزرگ در این حوزه حرکت درستی نبوده و با این گونه تصمیمات مخالفم.

وی تاکید کرد : در شورای رقابت این مساله مصوب گردید که شرکتهای بزرگ  خودروساز داخلی باید به صورت موازی حرکت کنند اما شرکتهای کوچکی که میزان تولیدات آنها در داخل بسیار محدود بوده و درصد کمی از نیاز داخل را تامین می کنند در یکدیگرو یا در این دو شرکت بزرگ ادغام شوند.

وی با اشاره به اینکه اغلب شرکتهای کوچک مونتاژ کار هستند ، تصریح کرد : قطعا با ادغام شرکتهایی که غالبا مونتاژکارهستند در شرکتهای بزرگ ، صنعت خودرو قوی تری  خواهیم داشت ضمن اینکه واردات خودروهای بی کیفیت به داخل محدود خواهدشد.

وی اظهار داشت : با ادغام شرکتهای با تیراژ تولید بسیار پایین در شرکتهای بزرگ خودروساز داخلی ، امکان ورشکستگی شرکتهای کوچک و بیکاری نیروهای شاغل در این بخش نخواهد شد.

نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود : با ایجاد واحدهای بزرگ تر و رشد تیراژ تولید ، ضمن کاهش هزینه ها ، تیراژ تولید خودرو در کشور اقتصادی خواهد شد.

قاضی پور با اشاره به تاثیر تیراژ در تولید اقتصادی خودرو افزود : تا زمانی که تولید خودرو به بیش از 3 میلیون در سال نرسد مسلما سودی عاید این صنعت نگردیده و توسعه صنعت خودرو را نیز نخواهیم داشت.

وی در ادامه به لزوم جذب سرمایه گذاران داخلی در صنعت خودرو کشور اشاره کرد و افزود :  با جذب سرمایه گذاران داخلی و رشد تولید خودرو باید ضمن توجه و افزایش کیفیت ، نسبت به کاهش هزینه تولید در داخل اقدام شود.

وی گفت : خودروسازی در ایران باید اهدافی چون جذب مشارکت مردم و بخشهای  نظامی برای سرمایه گذاری در این بخش از صنعت را در اولویت قرار دهد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: