جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 6 دی 1393     
تظاهرات بی‌خانمان‌های فرانسه

  فارس: ده‌ها نفر از بی‌خانمان‌های فرانسه روز پنجشنبه (دیروز) در آستانه آغاز سال جدید میلادی، در اعتراض به وضعیت خود با تجمع در نزدیکی وزارت مسکن این کشور در پاریس اقدام به برگزاری تظاهرات کردند.

به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، تظاهرات‌کنندگان شرکت‌کننده در این تظاهرات پارچه نوشته‌ای را در دست داشتند که بر روی آن عبارت «سقف حق است» نقش بسته بود.

بر اساس این گزارش، بی‌خانمان‌های فرانسوی نسبت به عملی نشدن وعده‌های دولت در خصوص واگذاری مسکن به بی‌خانمان‌های واجدشرایط اعتراض داشتند.

دولت فرانسه وعده داده بود تا پایان سال جاری میلادی شماری واحد مسکونی به بی‌خانمان‌های واجد شرایط واگذار کند و این در حالیست که با اتمام سال هنوز وعده خود را عملی نکرده است.

طبق آمار به دست آمده از سرشماری‌های صورت گرفته تا پایان سال 2010 میلادی، هم‌اکنون 250 هزار نفر بی‌خانمان یا دارای پناهگاه موقت در فرانسه زندگی می‌کند و دو میلیون و 900 هزار نفر از ساکنان این کشور نیز در خانه‌هایی با امکانات نامناسب زندگی می‌کردند.

بحران ناشی از خیابان خوابی افراد بی‌خانمان به قصه پاورقی در فرانسه تبدیل شده و گذشت زمان از نبود اراده مسئولان برای حل و فصل این بحران پرده برداشته‌است و این در حالیست که در برنامه‌های تبلیغاتی و تلویزیونی فرانسه به طور مستمر از اختصاص بودجه و تلاش برای رفع این معضل سخن به میان می‌آید اما در عمل هیچ چاره‌ای برای این دسته از مردم اندیشیده نمی‌شود.

انتظار نمی‌رود این مشکل در آینده‌ای نزدیک حل شود زیرا با کسری بودجه و همچنین بحران مالی کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، توان دولت‌ها به اندازه‌ای نیست که در شرایط کنونی خود را درگیر معضل بی‌خانمانی کنند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: