جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 4 دی 1393     
پاروکردن برف برای اینهاممنوع

فارس:  منوچهر قارونی متخصص قلب و عروق اظهار کرد: فصل سرما فصلی است که عروق بدن به علت هوای سرد دچار اسپاسم می‌شود و تنگی رگ‌های قلب تشدید می‌شود.

این متخصص قلب و عروق تصریح کرد: حتی اگر لباس گرم پوشیده باشید هوا از بینی و  دهان وارد بدن شده و عامل تنگی و اسپاسم رگ‌های قلب می‌شود.

وی افزود: این هوای سرد وارد شده از بینی و دهان در نهایت پس از اسپاسم رگ‌های قلب، درد قلب در بدن ایجاد می‌کند در حالی که در هوای گرم شامل چنین اتفاقی نیستیم.

قارونی خاطرنشان کرد: حتی نوشیدن مایعات سرد می‌تواند باعث اسپاسم و تنگی رگ‌های قلب شود بنابراین زمستان‌ها باید خود را از مواجهه با هوای سرد و نوشیدن مایعات سرد در امان نگاه داشت.

این متخصص قلب و عروق افزود: در شهرهای بزرگ که وارونگی هوا ایجاد می‌شود و ‌آلودگی و هوای کثیف در سطح تنفس قرار می‌گیرد نباید صبح زود ورزش کرد چرا که باعث بروز دردهای قلبی می‌شود.

قارونی توصیه کرد: افراد در فصول سرد باید پس از ساعت 10 صبح اقدام به ورزش کردن کنند.

وی تأکید کرد: افرادی که دچار تنگی شدید عروق قلبی هستند سریعاً تنگی ناشی از برودت هوا را نشان خواهند داد ولی افرادی که رگ‌های عادی داشته و یا تنگی کمی دارند در ورزش و پیاده‌روی از خود عوارض اسپاسم عروق قلبی را نشان می‌دهند.

این متخصص قلب و عروق یکی از خطرناکترین اقدامات برای بیماران قلبی در فصل زمستان را پاروکردن برف عنوان و تصریح کرد: مبتلایان به بیماری‌های قلبی قطعاً باید از پاروکردن برف خودداری کنند چرا که این اقدام به علت همزمانی اسپاسم و تنگی عروق در سرما و همچنین فشار زیاد بر قلب برای این افراد مرگ آور است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: