جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 3 دی 1393     
نفت یک دلار کاهش یافت

فارس: قیمت نفت در بازارهای جهانی با کاهش 1.08 دلاری به 60.61 دلار در هر بشکه رسید.یک موسسه تحقیقاتی پیش‌بینی کرد قیمت نفت در آینده افزایش یابد.

به گزارش رویترز، قیمت نفت برنت در معاملات امروز به علت بالا رفتن ارزش دلار به نزدیکی بالاترین رقم در 9 سال اخیر در اثر انتشار آمارهای قوی از اقتصاد آمریکا، به 60 دلار در هر بشکه کاهش یافت.

پس از ثبت سریع‌ترین سرعت رشد برای تولید ناخالص داخلی آمریکا طی 11 سال اخیر، شاخص دلار در نزدیکی بالاترین قیمت از آوریل 2006  باقی ماند.

هر چه دلار تقویت می‌شود، کالاهای اساسی را برای دارندگان دیگر ارزها گران‌تر می‌سازد.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 1.08 دلار کاهش 60.61 دلار معامله شد.

نفت خام آمریکا نیز پس از افزایش 1.86 دلاری روز گذشته، به علت افزایش تعجب‌انگیز در ذخایر داخلی نفت خام این کشور 1.04 سنت کاهش یافت و 56.08 دلار فروخته شد.

بن لی بران تحلیلگر بازار در سیدنی در این‌باره گفت، واقعا مسخره است، رونق در اقتصاد آمریکا شروع شده است و قیمت نفت خام در جهت مخالف در حال کاهش است.

قیمت نفت از ماه ژوئن تاکنون تقریبا 50 درصد ارزش خود را از دست داده است.

یک موسسه تحقیقاتی در این باره اعلام کرد، کاهش شدید قیمت نفت که اکنون در با آن مواجه هستیم، دوام ندارد. پس از مدتی، خسارت در نقدینگی ناشی از قیمت نفت کمتر از 70 دلار سبب خواهد شد تا رشد کشورهای تولیدکننده غیر اوپک به نصف کاهش یابد درحالی که تقاضای جهانی بهبود خواهد یافت.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: