جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 3 دی 1393     
تا رسیدن به جایگاه واقعی صنعت خودرو ایران راه زیادی باقی مانده

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت : تا رسیدن به جایگاه واقعی صنعت خودرو ایران راه زیادی باقی مانده و باید همچنان در این راستا تلاش و کوشش بسیاری صورت گیرد.

ابراهیم نکو در گفتگو با خبرنگار پارلمانی شهرداری نیوز با اشاره به فلسفه اقتصادی مقاومتی در صنعت خودرو افزود : برای حرکت در این مسیر ضمن توجه به بومی سازی تولیدات ،باید تولید داخل تقویت و به لحاظ کیفی و کمی صنعت خودرو ارتقاء یابد.

وی تصریح کرد : در صنایعی مانند صنعت خودرو که ترکیبی از توانمندی های داخلی و تکنولوژی های خارجی است برای دستیابی به اقتصاد مقاومتی در این حوزه باید به سمت بومی سازی و کاستن از وابستگی به محصولات خارجی تلاش مضاعفی صورت گیرد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای اقتصاد مقاومتی در صنعت خودرو اظهار داشت : با وجود تلاش های صورت گرفته به نظر می رسد همچنان صنعت خودرو باید بر روی اقتصاد مقاومتی تلاش بیشتری کند برای برآوردن نیاز جامعه در زمینه اقتصاد مقاومتی برنامه ریزی هایی را داشته باشد.

وی تصریح کرد : امروز صنعت خودرو در تمامی جهان مورد توجه دولتمردان و سیاست گذاران اقتصادی است بنابراین چنانچه دولت بخواهد این صنعت را حمایت نماید باید حمایت ها عملی کارشناسی شده باشد.

نماینده رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی همچنین به تاثیر صنعت خودرو در رشد و رونق اقتصادی و اشتغالزایی در کشور تصریح کرد : باید سهم صنعت خودرو در میزان توسعه و اشتغالزایی کشور مشخص و بر اساس آن برنامه ریزی شود و در این راستا حمایت های دولت ها نیز وجود داشته باشد.

نکو تاکید کرد : در صورتی که می خواهیم بر اساس اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم باید سهم هر صنعت در این بخش مشخص شود و متناسب با سهم و اثرگذاری و نقش آن برنامه ریزی و حمایت شود.

وی با اشاره به هزینه ای که برای تولیدات ملی صرف می شود ، تصریح کرد : امروز صنعت خودرو باید متناسب با نیازهای روز و در جهت کیفی سازی و بهینه سازی خودروها  تلاش کند و صرفا به این مساله اکتفا نشود که یک نوع خودرو تولید شود و طبقات کم درآمد استفاده کنند بلکه باید خودروی تولید شود که ضمن قیمت مناسب از کیفیت مناسبی نیز برخوردار باشند.

وی با تاکید بر لزوم طراحی های جدید در صنعت خودرو گفت : صنعت خودرو باید با توجه به نیازها و سلایق جامعه خودرو تولید نمود خودرویی که منجر به  حفظ آبروی صنعت خودرو ایران شود.

وی با اشاره به اینکه صنعت خودرو نیازمند بازنگری اساسی است. افزود : امروز نباید به موضوع کیفیت در صنعت خودرو ساده نگاه شود بلکه با توجه به توانمندی که در این عرصه وجود دارد باید محصولات با کیفیتی را تولید و عرضه نمود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: