جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 3 دی 1393     
از سرگیری اعدام با سم در آمریکا

تسنیم: اسپاتنیک اعلام کرد: دادگاه فدرالی در شهر اوکلاهما روز دوشنبه اعلام کرد که این ایالت می‌تواند بار دیگر از  از "تزریق مرگبار" برای مجازات محکومین به اعدام استفاده کند.

قرار است برای این نوع اعدام از همان داروهایی استفاده شود که دفعه گذشته مشکلاتی را بوجود آورده بود.

"استیفن فریوت" قاضی دادگاه فدرال درخواست‌ها برای دستور مقدماتی که توسط گروهی 21 نفره از اوکلاهما که به مرگ محکوم شده بودند را رد کرد.

بر اساس قوانین در اوکلاهما، مجرمانی که به اعدام محکوم می‌شوند باید توسط تزریق یکی از 3 داروی تعیین شده کشته شوند.

زندانیانی که به مرگ محکوم می‌شوند می‌توانند یکی از سه دارو را برای اعدام انتخاب کنند اما داروی "میدازولام" از میان داروهای تزریق مرگبار حذف شده بود چون این دارو باعث شد تا "کلایتون لاکت" در جریان اعدامش با این دارو درد شدیدی را متحمل شود.

قاضی دادگاه فدرال معتقد است که تزریق مرگبار بسیار انسانی تر از روش‌های سنتی نظیر اعدام با طناب دار بوده و از زمانی که اعدام با دارو موفقیت آمیز بوده در ده‌ها اعدام در مکان‌های مختلف استفاده شده است.

در 29 آوریل گذشته، اعدام کلایتون لاکت به جای 15 دقیقه حدود 43 دقیقه به طول انجامید و اعدام وی با زجر کشیدن و نفس نفس زدن همراه بود. برای اعدام لاکت از داروی میدازولام استفاده شده بود که برای نخستین بار است که در ایالت اوکلاهما استفاده می‌شود.

دادستان اعلام کرده که مشکل اعدام لاکت در نتیجه تزریق نامناسب وریدی و عدم نظارت در جریان اعدام وی بوده است.

البته وکیلان زندانیان اوکلاهما از مقامات درخواست کرده بودند که از میدازولام برای اعدام زندانیان استفاده نشود و اعلام کرده‌اند که میزان دردی که این دارو برای محکومان ایجاد می‌کند در مقایسه با دو داروی دیگر زیادتر است اما مقامات اوکلاهما اعلام کرده‌اند که فلوریدا چندین اعدام را با استفاده از میدازولام انجام داده و هیچگونه شواهدی از درد مشاهده نشده است.

در واکنش به حادثه لاکت،‌ اوکلاهما پس از 29 آوریل مدتی اعدام‌ها را متوقف کرد اما هم اکنون مقامات ایالتی تصمیم گرفته‌اند که روند اعدام‌ها را از سرگرفته و چهار نفر را در 3 ماه اعدام خواهند کرد که این اعدام‌ها با "چارلز وارنر" در 15 ژانویه آغاز خواهد شد.

مقامات اوکلاهما اعلام کرده‌اند که در اعدام‌های آتی 500 میلیگرم میدازولام به محکومان تزریق خواهند کرد این در حالی است که در مورد کلایتون لاکت 100 میلیگرم استفاده شده بود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: