جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 29 آذر 1393     
بانوان محور پیاده سازی سبک زندگی ایرانی-اسلامی و تقویت کانون خانواده هستند

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز،معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در اردوی جهادی مسئولین خانه های تسنیم محلات پایتخت در قم با تاکید بر لزوم برقراری عدالت در توزیع فضاهای فرهنگی و اجتماعی برای بانوان محلات گفت: نقش بانوان به عنوان محور پیاده سازی سبک زندگی ایرانی اسلامی و حفظ و تقویت کانون خانواده بسیار اثرگذار است.

اردوی جهادی دو روزه ویژه مسئولین خانه های تسنیم با حضور حجت الاسلام والمسلمین امرودی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، مرتضی طلایی نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران، نرگس معدنی پور مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران، محمدرضا طالبی نژاد رییس دبیرخانه ستاد ساماندهی مشارکت های اجتماعی در محلات شهر تهران، مدیران اداره بانوان مناطق 22گانه و مسئولین خانه های تسنیم محلات 374 گانه شهر تهران، به کوشش دبیرخانه ستاد ساماندهی مشارکت های اجتماعی در محلات شهر تهران و اداره کل امور بانوان شهرداری تهران در اردوگاه یاوران مهدی شهر مقدس قم برگزار شد.

در این اردوی جهادی حجت الاسلام والمسلمین امرودی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ضمن تاکید بر نقش محوری مسئولین خانه تسنیم در سراهای محلات گفت: باید در محلات از طریق فعالیت خانه های تسنیم در راستای سه محور تغییر نگاه نسبت به بانوان، محوریت بانوان در خانواده و رفع معضلات اجتماعی محلات گام برداریم.

امرودی، سبک زندگی، هویت و مدیریت تغییرات فرهنگی را سه اصل محوری و مورد توجه در فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران عنوان کرد و افزود: زمانی که بانوان در مکان‌هایی مانند خانه‌های تسنیم مشارکت بیشتری داشته باشند می‌توانند مشکلات یکدیگر را بهتر حل کنند. بنابراین نه تنها زندگی خود بلکه زندگی دیگران را نیز اداره می‌کنند.

وی با بیان اینکه بانوان محور خانواده به شمار می روند، افزود: باید تمام فعالیت های خانه تسنیم حول محور تقویت خانه وخانواده باشد. خانه تسنیم باید در رفع فقر و آسیب های اجتماعی محلات، فرهنگ سازی برای تسهیل ازدواج، کاهش طلاق و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی تلاش کند.

با تاکید بر لزوم برقراری عدالت در توزیع فضاهای فرهنگی و اجتماعی برای بانوان محلات گفت: تسنیم مهمترین خانه در حوزه مدیریت محله و محور تحول در محله است و باید در نظر بگیریم هر اتفاق مثبت و فرهنگی که در محلات می افتد، توسط بانوان و خانه تسنیم است.

در ادامه، نرگس معدني پور مديركل امور بانوان شهرداري تهران با اشاره به ماموريت هاي اصلي خانه تسنیم، گفت: خانه هاي تسنيم تشکلی مردمی، داوطلبانه و زیرمجموعه سرای محله است که به منظور توانمندسازی و ارتقاي قابلیت‌های بانوان، ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی، حمایت از نهاد خانواده و تحکیم آن، اشاعه و ترویج فرهنگ ایثار و گذشت و زمینه‌سازی برای مشارکت اجتماعی بانوان، فعالیت می‌نماید و بيشتر برنامه هاي خانه هاي تسنيم با محوريت مساجد انجام مي شود.

وی خاطرنشان ساخت: هدف اصلي برگزاري اردوي جهادي خانه هاي تسنيم ارتقاء كارآمدي خانه هاي تسنيم و اطلاع از ايده ها، برنامه ها و پيشنهادات مديران خانه هاي تسنيم است زيرا اين گروه از نزديك با مخاطبين برنامه ها و فعاليت ها در ارتباطند و از بازخورد برنامه ها آگاه مي شوند.

معدني پور با تاكيد بر تخصصي بودن فعاليت هاي خانه هاي تسنيم براي بانوان، گفت: یکی از نخستین گام‌ها برای کارآمدسازی نظام برنامه‌ریزی بانوان این است که مبتنی بر اولویت‌های محلی باشد که در شناسایی و تعیین این اولویت‌ها، خود بانوان نیز مشارکت ویژه‌ای داشته باشند و گام دیگر نیز این است که طراحی و پیاده‌سازی برنامه‌ها و خدمات مناسب برای بهبود وضعیت زنان از طریق مشارکت خود آن‌ها وجود داشته باشد.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران ادامه داد: اکنون که در قالب سیاست محله‌محوری و با استقرار و شکل‌گیری خانه‌های تسنیم در سراهای محله، زمینه‌های ساختاری لازم برای مشارکت نهادینه بانوان به وجود آمده است، فعالیت مناسب و تخصصي خانه‌های تسنیم می‌تواند زمینه‌های مؤثری برای انجام برنامه هاي تخصصي حوزه بانوان و با رويكردهاي اداره كل امور بانوان را فراهم نماید.

همچنین محمدرضا طالبی نژاد رییس دبیرخانه ستاد ساماندهی مشارکت های اجتماعی در محلات شهر تهران، هدف از برگزاری این اردو را آموزش و توانمندسازی مسئولین خانه تسنیم، ایجاد مشارکت و رقابت بین مسئولین خانه تسنیم، افزایش تعاملات مسئولین خانه تسنیم، ایجاد همدلی و وحدت رویه در امور اجرایی خانه تسنیم به واسطه طرح دیدگاه ها و امور اجرایی مسئولین خانه ها، طرح مسائل و مشکلات و چالش های خانه تسنیم و ارائه راهکار توسط خودشان جهت رفع آن ها عنوان کرد.

طالبی نژاد افزود: اردوی جهادی ویژه مسئولین خانه تسنیم در 7محور و با تشکیل کارگروه های هفتگانه توانمندسازی بانوان، ترویج سبک زندگی، تحکیم بنیان خانواده، ترویج فرهنگ ایثار و یکدلی، راهکارهای جلب مشارکت بانوان در فعالیت های فرهنگی و اجتماعی محله ای، موانع و مشکلات و چالش های خانه تسنیم و راهکارهای رفع آن، ایده ها، خلاقیت ها و ابتکارات برگزار شد.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: