جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 26 آذر 1393     
ارائه لایحه انرژی های نو به شورای شهر

به گزارش محیط زیست شهرداری نیوز،رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در شبگردی اصحاب رسانه گفت: عوام محیط زیست را بهزیستی می دانند و مجلس محیط ایست.

علی محمد شاعری در شبگردی اصحاب رسانه با بیان اینکه نقشه محیط زیست شهر تهران به تمامی مناطق ابلاغ شده است، اشاره کرد: از ابتدای سال 92 توزیع بنزین یورو 4 در شهر تهران با 14 میلیارد دلار سرمایه گذاری در کشور و ایجاد 2 پالایشگاه راه اندازی شد. بنزین مصرفی شهر تهران تماما یورو 4 است و استفاده از این نوع بنزین در شهرهای دیگر کشور نیز در دستور کار قرار دارد. ذرات معلق در هوا ناشی از سوخت یورو 2 بوده و اگر این روند ادامه پیدا می کرد، آلودگی بیش از حدی را در شهر تهران داشتیم.

وی با بیان اینکه مصرف بی رویه انرژی باعث آلودگی هوای شهر تهران شده است، ادامه داد: در این خصوص باید بازنگری در صنعت و صنایع داشته باشیم. همچنین در ارایه پایان کار ساختمان های جدید باید مدیریت انرژی و عایق بندی را در نظر گرفت.

رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان اینکه حمل و نقل پاک یا حمل و نقل برقی در شهر تهران فعالیت خود را آغاز کرده است، ادامه داد: دو خط اتوبوس برقی و 6 تا 7 هزار تاکسی هیبریدی در آینده به ناوگان حمل ونقل عمومی شهر اضافه می شود. تا 22بهمن ماه نیز افتتاح نیروگاه زباله سوز را خواهیم داشت تا در مدیریت پسماندهای شهر تهران بتوانیم، 3 مگاوات برق مصرفی پایتخت را به شبکه برق وارد کنیم.

ساماندهی شبکه فاضلاب شهری تا سال 1404

وی درباره طرح شبکه فاضلاب شهر تهران که در حال انجام است، خاطرنشان کرد: ساماندهی شبکه فاضلاب شهری تا سال 1404 در برنامه است. همچنین طبق برنامه ریزی ها سرانه فضای سبز شهر تهران به 18متر برای هر تهرانی خواهد رسید.

شاعری با اشاره به اینکه معاینه فنی باید سالانه باشد نه 5 سال یکبار بیان کرد: این در حالیست که در حال حاضر معاینه فنی تاکسی ها 3 ماهه و 6 ماهه انجام می شود اما باید اول 3 ساله و بعد 2 سال یکبار باشد. 80 هزار هکتار بیابان اطراف تهران وجود دارد که بخش عمده ای از ریزگرد ها در سال گذشته برای تهران بود نه کشور عراق. زیرا بارندگی در عراق سال گذشته زیاد بوده است. این در حالیست که «عوام محیط زیست را بهزیستی می دانند و مجلس محیط ایست».

شاعری با تاکید بر اینکه 5 پارک انرژی در شهر تهران وجود دارد، افزود: طبق برنامه ریزی 7 پارک انرژی امسال ایجاد می کنیم و اطراف دریاچه چیتگر 2 پارک انرژی ایجاد می شود که در مجموع 12 پارک انرژی در پایتخت خواهیم داشت.

مرجع اعلام آلودگی آب وزارت بهداشت است

رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان اینکه لایحه انرژی های نو را به شورای شهر ارایه داده ایم، خاطر نشان کرد: امیدواریم با حمایت شهردار تهران این لایحه به تصویب برسد.

وی درخصوص آلودگی آب شرب شهر تهران اظهار داشت: مرجع اعلام آلودگی آب وزارت بهداشت است که اعلام کرده آب  تهران آلوده نیست. همچنین طرح جامع قنوات توسط سازمان پارک ها تهیه شده و کارهای عمرانی را در این باره شهرداری تهران انجام می دهد.

شاعری با اشاره به اینکه دریاچه شهدای خلیج فارس بزرگترین تالاب شهری کشور است، ادامه داد: این دریاچه با مساحت 12هکتار و عمق 9 متر است که حجم 7 میلیون مترمکعب را شامل می شود. نقش اصلی این دریاچه اکولوژیکی را دارا بوده و فیلتر شهری محسوب می شود.

وی با بیان اینکه این دریاچه پیشانی غربی شهر تهران است، خاطر نشان کرد: ذرات معلق در این دریاچه رسوخ پیدا می کند و جلوی ورود به سطح شهر تهران را می گیرند.

تصفیه دریاچه چیتگر با ظرفیت 400 لیتر در ثانیه در حال انجام است

رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با تاکید بر اینکه این دریاچه در تعدیل درجه حرارت و افزایش رطوبت نسبی هوا موثر است، گفت: ایجاد مطبوعیت خاص آب و هوای منطقه و کارکرد اکولوژیکی زیست محیطی منطقه 22  با توجه به وجود دریاچه چیتگر، پارک چیتگر، آبشار تهران و دامنه جنوبی البرز بی نظیر است.

وی درخصوص اینکه تصفیه این دریاچه با ظرفیت 400 لیتر در ثانیه در حال انجام است، افزود: به صورت دوره ای و منظم پایش توسط دانشگاه صنعتی شریف انجام می شود.

شاعری با بیان اینکه 70گونه پرنده مهاجر که از آفریقا و هند می آیند، 2ماه در این دریاچه حضور داشته و زندگی می کنند، ادامه داد: این دریاچه به محلی برای زیستگاه پرندگان شهر تهران و پرندگان مهاجر تبدیل شده است.

رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان اینکه با راه اندازی تصفیه خانه دریاچه شهدای خلیج فارس شاهد هوادهی شهر تهران خواهیم بود، ادامه داد: این دریاچه منطقه 22 را به یکی از بهترین مناطق شهر تهران تبدیل کرده است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: