جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 26 آذر 1393     
کشتیرانی رباتیک«رولز رویس»/تصاویر

ایسنا: ترکیب‌کردن سیستم‌های کشتی‌های خودکار و ارتباطات پایدار در سطح داده‌های بالا، بخشی از آن چیزی است که این شرکت فنلاندی به عنوان تحول عظیم آتی در صنعت کشتی‌رانی به آن نگاه می‌کند.

مفهوم «هوش کشتی» مبتنی بر پل جدیدی موسوم به «مفهوم تجربه اپراتور آینده» یا (oX) است. «رولز رویس» به تازگی از آخرین نسخه این مفهوم رونمایی کرده و مدعی شده چنین نسخه‌ای می‌تواند ظرف 10 سال آینده به واقعیت تبدیل شود.


 

زمانی که خدمه روی پل oX قرار می‌گیرند، حسگرهای پل، آن‌ها، مسئولیت‌های فردی و تخصص‌هایشان را شناسایی کرده و ایستگاه‌هایشان را بر اساس تخصص کاربر بازپیکربندی می‌کند. پنجره‌های این پل در واقع، نمایشگرهای واقعیت افزوده هستند که اطلاعات را بازچینش می‌کنند و رویت‌پذیری محیط اطراف کشتی را با استفاده از آرایه‌ای از دوربین‌ها و حسگرهای دیگر افزایش می‌دهند.

این نمایشگرها می‌توانند مسیرهای راهبری و خطرات را نشان داده و هشدارها و داده‌هایی را درباره کشتی‌های دیگر در آن ناحیه نمایش دهند؛ سامانه مزبور همچنین یخ و دیگر مولفه‌های غیرقابل‌رویت را برجسته ‌می‌کند.

این سیستم مجازی همچنین می‌تواند کشتی را نامرئی کرده، نقاط کور را حذف کرده و کارگران عرشه را که پشت تجهیزات پنهان هستند، نشان دهد. فناوری oX طوری طراحی شده که بتوان از آن در آرایه گسترده‌ای از کشتی‌ها از کشتی‌های کانتینری باری عظیم گرفته تا کشتی‌های پشتیبانی استفاده کرد.

رولز رویس اعلام کرده این سامانه بیش از یک نمایشگر داده‌هاست‌ و برای عملکرد و هماهنگی در ناوگان‌های کشتی‌ها و همکاری با مراکز کنترل ساحل و تبادل مقادیر بزرگ داده طراحی شده است. به طور مثال، در عملیات پشتیبانی، سامانه oX به مرکز کنترل ساحل، عملیات‌هایی دقیق برای خلبان‌ها ارائه داده و وظیفه هماهنگ‌کردن و نگهداری از کشتی‌های رباتیک در صورت بروز هر نوع مشکلی، جبران نقص تجهیزاتی و حتی حرکت‌دادن خودکار محموله‌ای خاص از ناحیه بارگیری موجود بر روی عرشه به نقاط دیگر را دارد.

رولز رویس سامانه oX و سیستم‌هایی از این دست را به عنوان فناوری‌های کلیدی قلمداد می‌کند که شکل کشتی‌های آینده خودکار را طی دو دهه آینده تعیین خواهد کرد. این شرکت سامانه‌هایی از این دست را شیوه‌ای برای کاهش هزینه‌ها، کارآمدکردن انرژی‌ها، ایمن‌کردن و همچنین دوستدار محیط زیست‌کردن صنعت کشتیرانی می‌داند.










درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: