جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 24 آذر 1393     
هوای تهران درشرایط ناسالم /نمودار

ایسنا: بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر تهران بر میزان غلظت آلاینده های دی اکسیدگوگرد، ذرات معلق کمتر از ده میکرون و ذرات معلق کمتر از دوونیم میکرون نسبت به روز گذشته در همین ساعت افزوده و از میزان غلظت آلاینده‌های منواکسیدکربن و ازن کاسته شده است.

به این ترتیب میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از دو ونیم میکرون فراتر از حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هوا هم اکنون در شرایط ناسالم برای گروههای حساس می‌باشد.

لازم به ذکر است ایستگاههای دروس، پارک قائم، سوهانک و فرمانداری شهرری به لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در شرایط ناسالم قرار دارند.


 

به دلیل اینکه شاخص کیفیت هوا برای آلاینده دی اکسیدنیتروژن، عدد بالای 200 را در نظر گرفته است در تحلیل و پیش بینی‌هایی که مقداراطلاعات آن کمتر از 200 می باشد منظور نمی‌گردد.

گزارش هواشناسی و پیش بینی آن حاکی از آسمانی نیمه ابری در پاره ای نقاط غبارمحلی به تدریج افزایش ابر در اواخر وقت بارش پراکنده می باشد . به این ترتیب انتظار می‌رود شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس باقی بماند.

بر اساس گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، اثرات بهداشتی آلاینده ذرات معلق کمتر از دوونیم میکرون در شرایط ناسالم برای گروههای حساس، افزایش احتمال علائم تنفسی در افراد حساس، تشدید بیماری قلبی و ریوی ، مرگ و میر زودرس در افراد مبتلا به بیماریهای قلبی، ریوی و افراد مسن توصیه می گردد در شرایط ناسالم برای گروههای حساس افراد مبتلا به بیماری‎های قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان باید فعالیت های طولانی مدت در فضای باز را کاهش دهند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: