جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 24 آذر 1393     
«این‌شب‌ها» هرشبی شد

فارس: برنامه «این شب‌ها» به مناسبت ایام سوگواری شهادت رسول اکرم صلی اللله علیه‌و آله و امام حسن مجتبی علیه السلام و همچنین شهادت امام رضا علیه السلام از سه شنبه 25 آذر ماه با حضور «مهدی طباطبایی» به موضوع خانواده‌های خدا محور و مستحکم و اهمیت تربیت براساس سیره اهل بیت علیهم السلام اختصاص دارد.

سبک زندگی ما برگرفته از مدل تفکر ماست، اگر تفکرات ما مبنای آن عقلی و الهی باشد سبک زندگی که در پیشرو خواهیم گرفت سبک زندگی اسلامی خواهد بود.

از مهم‌ترین شیوه‌های تعلیم و تربیت، روش الگوگیری است. اسلام هم برای تربیت و تعالی انسان‌ها، بر این اصل مهم تأکید کرد؛ زیرا شخصیت الگو، به عنوان یک نقطه کانونی در محور رشد و هدایت‌های اخلاقی تربیتی قرار می‌گیرد و در شکل‌گیری رفتار تربیت شونده، آثار زیادی بر جای می‌گذارد. به همیت دلیل قرآن کریم الگوهای صحیحی را تعیین کرده و بر پیروی از ایشان سفارش کرده است؛ از سوی دیگر نیاز به الگو، از نیازهای طبیعی بشر است و انسان را وا می‌دارد تا با در نظر داشتن الگوی مورد نظر، تلاشی هدف دار و آگاهانه برای رسیدن به ویژگی‌های رفتاری و اخلاقی الگو در پیش گیرد.

یکی از موضوعات بسیار مهم در اسلام موضوع خانواده است. خانواده سنگ بنای اجتماع است و تنها با خانواده‌های سالم، استوار و صالح، می‌توان انتظار جامعه‌ای سالم، استوار و صالح را داشت به همین منظور در برنامه این شب‌ها این موضوع براساس تربیت بر اساس سیره ائمه اطهار علیهم السلام پیگیری می‌شود.

برنامه این شب‌ها کاری از گروه معارف شبکه یک سیماست که ساعت 23 و 20 دقیقه به تهیه‌کنندگی یونس قاسمی و اجرای علی درستکار بصورت زنده از شبکه یک پخش می‌شود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: