جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 24 آذر 1393     
ادامه جنجال بر سر خرید گاز اسرائیل

تسنیم: اصرار دولت اردن به نخست وزیری «عبد الله النسور» بر عقد قرارداد خرید گاز طبیعی از رژیم صهیونیستی، این دولت را در آستانه فروپاشی قرار داده است.

به گزارش روزنامه القدس العربی، نمایندگان پارلمان اردن با امضای طوماری خواستار سلب اعتماد از دولت النسور در صورت عقد قرارداد خرید گاز اسرائیل شدند.

تعدادی از نمایندگان برجسته پارلمان اردن به خصوص «ایمن المجالی» وزیر اسبق کار، عبد الله النسور را به تلاش برای فتنه انگیزی بین قصر پادشاهی و مجلس نمایندگان متهم کردند و از سوی دیگر تعدادی از نمایندگان نیز یادداشتی را به منظور درخواست سلب اعتماد از دولت امضا کردند.

النسور پنج شنبه گذشته در جلسه پارلمان اعلام کرد که هیچ گونه دستوری از نهادهای عالی رتبه (قصر پادشاهی) برای واردات گاز طبیعی از اسرائیل، دریافت نکرده است.

این اظهارات النسور باعث خشم تعدادی از نمایندگان شده و وی را به تلاش برای بدنام کردن رابطه بین قوه قانونگذاری و دفتر پادشاهی اردن متهم کردند.

بر اساس این گزارش، صبح امروز دوشنبه بار دیگر به طور ناگهانی تلاش های نمایندگان برای انحلال دولت النسور بالا گرفت و یادداشتی نیز برای سلب اعتماد از النسور امضا کردند.

در همین رابطه تعدادی از نمایندگان نیز اعلام کردند که در صورت عقد قرارداد خرید گاز اسرائیل، برای استعفای جمعی آمادگی دارند.

در همین راستا چند روز پیش وزیر دارایی اردن بر پایبندی به امضای قرارداد خرید گاز از رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

«امیه طوقان» گفت: دولت اردن قرارداد واردات گاز از اسرائیل را امضا خواهد کرد، زیرا بهای مناسبی دارد. دولت اردن مسئولیت این اقدام را به طور کامل می پذیرد.

طوقان در واکنش به اعتراض ها در اردن به واردات گاز از اسرائیل افزود: روابط اردن با اسرائیل مبتنی بر توافقنامه صلحی است که مجلس نمایندگان اردن آن را تصویب کرد.

وی تصریح کرد: من از این اقدام شرمنده نیستم، زیرا منطقی نیست به علت اقدامات اسرائیل و پایبند نبودن این رژیم به توافقنامه امضا شده، شهروندان خود را با مشکل روبرو کنیم.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: