جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 23 آذر 1393     
توافق جدید نفتی ایران-ترکیه

مهر: با آغاز به کار دولت تدبیر و امید، مسئولان شرکت ملی صنایع پتروشیمی وعده تحقق دومین جهش توسعه ای صنعت پتروشیمی و افزایش ارزش تولید محصولات پتروشیمیایی ایران به 40 میلیارد دلار در سال را دادند.

با گذشت حدود 1.5 سال از ارائه این وعده بزرگ، توسعه صنعت پتروشیمی کماکان پیشرفت لاک پشتی را تجربه می کند و خبری از اجرای طرح هیا عظیم و جدید توسعه ای در این صنعت ارزش آفرین کشور نیست.

در این بین مسئولان شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعتقاد دارند با توجه به شرایط موجود تحریم و پا برجا ماندن محدودیت های بین‌المللی امکان افزایش صادرات و یا افزایش ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی و پلیمری وجود ندارد.

عباس شعری مقدم مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به پابرجا ماندن تحریم‌ها و مشکلات نقل و انتقال ارز، تاکید می‌کند: در شرایط فعلی امکان جذب سرمایه و منابع خارجی وجود ندارد و برای تحقق شعار دومین جهش توسعه پتروشیمی به حدود 35 میلیارد دلار سرمایه گذاری جدید نیاز است.

از سوی دیگر با وجود پابرجا ماندن شرایط تحریم های خارجی و تمدید تحریم‌های بین‌المللی صنایع نفت، گاز و پتروشیمی ایران، اولین محموله دو هزار تنی محصولات پلی اتیلنی کشور به بلژیک صادر شد.

محسن فراهی با اشاره به راه اندازی مجدد مسیر دریایی صادرات محصولات پتروشیمی به بازار ترکیه، گفت: در طول چند سال اخیر صادرات محصولات پتروشیمی و فرآورده هیا پلیمری ایران به کشورهای عضو اتحادیه اروپا متوقف بود.

این مقام مسئول با اشاره به توافق جدید با کشورهای اروپایی برای از سرگیری صادرات محصولات پتروشیمی، تصریح کرد: بر این اساس هفته جاری نخستین محموله به وزن 2 هزار تن پلی اتیلن سبک خطی در بسته بندی quotation mark سی بالک quotation mark از پتروشیمی جم به بلژیک صادر خواهد شد.

سرپرست بازاریابی و فروش پتروشیمی جم همچنین از آغاز مذاکره با چند شرکت ترک به منظور سرمایه گذاری در صنایع پتروشیمی کشور خبر داد و افزود: به زودی دور نهایی مذاکرات با این شرکت های ترکیه‌ای انجام می‌شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: