جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 19 آذر 1393     
می توانیم باتری های موتورهای برقی و قطعات آنها را در ایران تولید کنیم

به گزارش حمل و نقل پاک شهرداری نیوز،وزارت دفاع برای سرمایه گذاری و و ارایه قطعات مورد نیاز موتورهای برقی و همچنین تولید باتری آنها به منظور کاهش آلودگی هوای تهران اعلام آمادگی کرد.

سید مجید هدایت، معاون وزیر دفاع در دیدار از نمایشگاه موتورهای برقی ضمن اعلام آمادگی برای حمایت از پروژه موتورهای برقی در مورد جزییات این امر گفت: ما به لحاظ علمی، تحقیقات، سرمایه گذاری و تأمین قطعات لازم برای موتورهای برقی اعلام آمادگی می کنیم.

هدایت افزود: از جمله اجزاء مهم موتورهای برقی باتری های آنهاست که اکنون زمینه تولید باتری های لیتیوم یون فراهم شده و ما با تولیدات داخل که به لحاظ کیفی با بهترین تکنولوژی های دنیا قابلیت رقابت دارند می توانیم این نیاز را در داخل کشور تأمین کنیم.

وی همچنین در مورد موضوع بازار سازی برای موتورهای برقی که یکی از موضوعات مهم در نظر شهرداری است نیز اعلام آمادگی کرد و اینکه در یک دوره 6 هفته ای کلیات موضوع از همه جوانب حمایتی در قالب طرح های اجرایی تعین و به نتیجه برسد.

معاون وزیر دفاع در ادامه افزود: طی نشستی که با همکاران شهرداری داشتیم قرار شد کارگروهی تشکیل شود و هفته ای یک جلسه برگزار شود تا موضوعات مربوط به این تکنولوژی و رواج دادن آن در سطح کشور با توجه به زیرساخت های کامل بررسی شود.

این مقام تأکید کرد: پروژه موتورهای برقی بخشی از یک طرح کلان ملی است و فاز نخست آن که توسط شهرداری مطرح شده است در واقع پیشران بسیار خوبی برای این طرح است.

وی تصریح کرد: ما در این مورد هیچ رقابتی با بخش خصوصی نداریم و همانند طرح CNG با استفاده از توان بخش خصوصی می کوشیم که طرح را در سراسر کشور اجرایی کنیم.

هدایت اقدام شهرداری در این پروژه را اقدامی خوب ارزیابی کرد که مورد نیاز تهران و دیگر شهرها است. و به نظر می رسد اقدامات پایه ای خوبی توسط شهرداری و شرکت کنترل کیفیت هوا برداشته شده است.

  




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: