جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 19 آذر 1393     
میوه ها وادویه های چربی سوز

مهر: بسیاری از افراد دارای رژیم های تغذیه ای و لاغری هستند تا بتوانند به تناسب اندام دست پیدا کنند. خواندن این مطلب و اطلاع از خوراکی های چربی سوز می تواند آنها را در رسیدن به تناسب اندامی دلخواه یاری کند.

* لیمو ترش

لیمو حاوی اسید سیتریک بوده و متخصصان تغذیه معتقدند اگر هر روز صبح و بیست دقیقه قبل از مصرف صبحانه، یک عدد لیمو ترش را در لیوان آب گرم چکانده و میل کنید نه تنها برای فعالیت کبد مفید و سودمند است بلکه چربی سوزی را نیز به دنبال دارد.

* دارچین

دارچین، ادویه ای است که سوخت و ساز بدن را افزایش داده تا از چربی های ذخیره شده در بدن استفاده شود. با مصرف دارچین می توان قند ذخیره شده را بهتر و کارآمدتر سوزاند و سطح قند خون را کاهش داد.

* سیب، تله ای برای چربی ها

سیب، حاوی ماده ای به نام پکتین است که می تواند میزان کلسترول خون را کاهش داده، جلوی اشتها را گرفته و باعث سیری شود

* سرکه

سرکه، یکی دیگر از چربی سوزهایی است که در پیشگیری از تجمع چربی ها در بدن و افزایش وزن سودمند است.

* قهوه

کافئین موجود در قهوه می تواند سوخت و ساز بدن را افزایش داده اما مصرف بیش از سه فنجان قهوه در طول روز می تواند مضر باشد.

* فلفل قرمز

 کپسایسین موجود در فلفل قرمز می تواند متابولیسم بدن را افزایش دهد.

* محصولات لبنی با صفر درصد چربی

محصولات لبنی سرشار از کلسیم بوده و در کنترل و تنظیم کالری نقش داشته و می توانند سوخت و ساز بدن را افزایش داده و منجربه کاهش وزن شوند.

* تخم مرغ

افرادی که رژیم های لاغری دارند می توانند زرده تخم مرغ که سرشار از کالری است را جدا کرده و سفیده آن را به تنهایی مصرف کنند تا از فواید چربی سوزی این خوراکی برخوردار شوند.

* چای سبز

چای سبز حاوی ماده ای به نام پلی فنول است که نه تنها باعث افزایش سوخت و ساز بدن شده بلکه می تواند  کاهش وزن را نیز به دنبال داشته باشد.

* جو دو سر

مصرف روزانه سبوس جو دو سر می تواند باعث لاغری شود زیرا این سبوس حاوی فیبرهای محلول در آب و همینطور فیبر پکتین است که می تواند سوخت و ساز بدن را افزایش داده و به لاغری نیز کمک کند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: