جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 18 آذر 1393     
فلسطین عضوناظردیوان کیفری شد

تسنیم: دیوان بین‌المللی کیفری درپی تهدید رئیس تشکیلات خودگردان برای پیگیری جنایات اسرائیل با حضور فلسطین به عنوان عضو ناظر در این سازمان موافقت کرد.
printنسخه قابل چاپ

به گزارش هاآرتص، فلسطین روز دوشنبه در جلسه‌ای با حضور 122 کشور به عنوان عضو ناظر دیوان بین‌المللی کیفری پذیرفته شد. این اقدام گامی در جهت پیوستن فلسطین به عنوان عضو دائم دادگاه جنایات جنگی تلقی می‌شود.

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تهدید کرده است که به منظور پیگیری جنایات جنگی اسرائیل و اعمال فشار بر این رژیم به دنبال عضویت در دیوان بین‌المللی کیفری است.

ریاض منصور، نماینده فلسطین در سازمان ملل اعلام کرد که دولتش در این مسیر حرکت می‌کند اما تصمیم‌گیری درباره زمانبندی این موضوع توسط عباس صورت خواهد گرفت.

یکی از مشاوران بین‌الملل قضایی در شورای نظارت بر حقوق بشر اعلام کرد که فلسطینی‌ها بارها از عضویت در این دیوان خبر داده بودند اما آن را به تعویق می‌انداختند. وی در ادامه اعلام کرد که این شورا از فلسطین خواسته است که برای رسیدگی به تمام جرایم صورت گرفته از سوی هر دوطرف در تنش اسرائیل- فلسطین عضو این نهاد شود.

 پیش از این وزیر خارجه فلسطین امروز به دیوان بین‌المللی کیفری اعلام کرده بود که به هلند خواهد رفت تا به اتهام ارتکاب جنایات جنگی از رژیم صهیونیستی شکایت کند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: