جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 18 آذر 1393     
تاثیر ملکه گل‌ها در تسکین افسردگی

ایسنا: عضو هیات علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری گفت: اسانس گل سرخ در تسکین افسردگی و تنش‌های عصبی مفید است.

محمد اکبرزاده، با بیان اینکه در منابع جدید تهیه گلاب از گل سرخ را برای اولین بار به ایرانیان نسبت می‌دهند افزود: براساس منابع جدید، دانشمند بزرگ ایرانی ابوعلی سینا را اولین تهیه کننده آب‌های مقطر معطر و استفاده از آنها در درمان بیماری‌ها می‌دانند. از قدیم گل سرخ را ملکه گل‌ها و اسانس آن را ملکه اسانس گلها می‌دانستند.

وی با اشاره به ترکیبات مهم اسانس گل سرخ، افزود: اسانس گل سرخ دارای دو قسمت عمده است که حدود 20 درصد آن را هیدروکربوهای خطی اشباع شده تشکیل داده و قسمت اسانس آن که نزدیک به هفتاد درصد آن را تشکیل می‌دهد شامل الکل‌های مختلف است. مهمترین آنها ژرانیول، سیترونلول، نرول، فنیل اتیل الکل و مقدار کمی ترکیبات استری است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم کشاورزی ساری گفت: اسانس گل سرخ برای درمان بسیاری از مشکلات زنانه مفید است، این اسانس مقوی عضلات رحم به خصوص در کسانی است که رحم‌های آنها افتادگی دارد، همچنین مصرف آن برای زنانی که آمادگی سقط کردن به دلیل ضعف رحم دارند مفید است. همچنین اسانس گل محمدی برطرف کننده اختلالات تخمک گذاری است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: