جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 17 آذر 1393     
چراغ خانه محیط زیست منطقه 5 روشن شد

به گزارش گروه مناطق 22 گانه شهرداری نیوز،رئیس محیط زیست منطقه 5 از احداث خانه محیط زیست به منظور ارتقا سطح کیفی زندگی شهری با رویکرد حفظ حمایت از منابع نسل‌های آینده در منطقه 5 خبر داد.

 یعقوب آجورلو رئیس محیط زیست منطقه 5 با اعلام این خبر افزود: اجرایی شدن اهداف خط مشی اداره محیط زیست منطقه و عملکرد تعهدات موجود در آن، در جهت حفظ محیط زیست به عنوان برترین هدف برگزیده و در نهایت ارتقا سطح کیفی زندگی شهری بر اساس موازین زیست محیطی با بهره برداری بهینه از منابع طبیعی به منظور حفظ و حمایت از منابع نسل‌های آینده پروژه خانه محیط زیست در دستور کار قرار گرفت.

آجرلو در ادامه بیان کرد:‌ بدین منظور شناسایی، تبادل اطلاعات و جلب مشارکت گروه‌های مردم نهاد، سازمان‌های غیر دولتی، شورایاری‌ها و فرهیختگان از طریق برگزاری همایش عمومی و جلسات  خصوصی، حمایت از طرح و برنامه‌های مفید در زمینه آموزش و مشارکت شهروندان و بالاخره برقراری ارتباطات موثر با شهروندان در جهت شناسایی و جذب ایده‌های نو و خلاقانه آنان از مهم ترین اهداف راه اندازی این خانه است.

رئیس محیط زیست منطقه 5 در ادامه تصریح کرد: همچنین فرهنگ سازی در زمینه کاهش بهینه سازی مصرف آب و انرژی و استفاده از انرژی های پاک  جایگزین کاهش پسماند با اصلاح الگوی مصرف و تاکید بر زباله، جلوگیری از آب‌های سطحی و زیر زمینی،ایجاد حفظ فضای شهری و کاهش آلودگی هوا از دیگر موارد برنامه ریزی شده است.

وی اظهار داشت:‌ با ارائه راهکارهای موثر و انتقال دانش  و اطلاعات صحیح و به روز در زمینه محیط زیست به شهروندان قابل اجرا است.

آجرلو رئیس محیط زیست منطقه 5 در پایان گفت: گفتنی است خانه محیط زیست منطقه 5 در خیابان سردار جنگل نبش خیابان میرزا بابایی و در محوطه پارک شاهد قرار دارد و اداره محیط زیست امیدوار است تا با مشارکت فعال شهروندان محترم منطقه در زمینه‌های یاد شده، شاهد پویایی روز افزون شهرمان باشیم.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: