جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 26 آذر 1392     
بازگشت شرکت‌های آلمانی به ایران

 

مهر: "ورنر شولتزكه" (Werner Schoeltzke) عضو انجمن آلمانی خاورمیانه و خاور نزدیک در دیدار با رئیس هیئت عامل ایمیدرو با اظهار خرسندی از شرایط جدید سیاسی ایران گفت: به نمایندگی از این انجمن آماده انجام مذاكره و همكاری مشترک در اجرای طرح های آلومینیوم،‌ مس،‌ فولاد و ... ایران هستیم.

 

انجمن آلمانی خاورمیانه و خاور نزدیک كه بزرگترین و قدیمی ترین موسسه غیرانتفاعی و مستقل آلمان در ارائه خدمات به این حوزه جغرافیایی است که در سال 1934 (80 سال پیش) تاسیس شده و عمده شركت های بزرگ صنعتی،‌ معدنی و سرمایه گذاری این كشور در آن عضویت دارند. هدف این انجمن تشویق به توسعه كسب و كار و سرمایه گذاری در خاورمیانه و خاور نزدیک است. از سوی دیگر با توجه به ارتباط نزدیكی كه انجمن آلمانی خاورمیانه با دولتمردان و وزارتخانه های آن كشور دارد از قدرت اجرایی بالایی برای همكاری در این منطقه برخوردار است. گرهارد شرودر صدر اعظم سابق آلمان یكی از اعضای افتخاری این انجمن محسوب می شود.

 

ورنر شولتزكه از فرصتی كه به تازگی برای توسعه روابط دو طرفه فراهم آمده استقبال كرد و یادآور شد:‌ همكاری با صنایع معدنی ایران هیچگاه به طور كامل قطع نشده و در 2 سال گذشته این شركت پروژه هایی در شركت آلومینیوم المهدی به اجرا درآورده است.

 

وی با تاكید بر اینكه خواهان برگشت به ایران برای انجام طرح های جدید هستیم افزود: تحریم های بین المللی به سبب اینكه مانع استفاده از فرصت های موجود می شد برای ما نیز شرایط دشواری را پدید آورده بود.

 

این عضو انجمن آلمانی خاورمیانه و خاور نزدیک به قابلیت های توسعه روابط با ایمیدرو اشاره كرد و افزود: برای همكاری و امضای قرارداد های متنوع در بخش معدن و صنایع معدنی این سازمان محدودیتی نداریم به گونه ای كه می توان پروژه ها را از مرحله طراحی تا ساخت و خرید تجهیزات،‌ نصب و راه اندازی اجرایی كرد.

 

ورنر شولتزکه با ابراز خوشبینی نسبت به لغو تحریم ها در سال 2014 اظهارداشت:‌ با توجه به شاخص هایی كه مناطق ویژه اقتصادی و صنایع معدنی در جنوب ایران دارند شرایط مناسبی برای افزایش همكاری ها وجود دارد.

 

عضو انجمن آلمانی خاورمیانه و خاور نزدیک به طرح های توسعه صنعت آلومینیوم ایران اشاره و خاطر نشان كرد:‌ با واردات مواد اولیه از جمله آلومینا و همچنین دسترسی به انرژی گاز می توان برنامه افزایش ظرفیت تولید شمش آلومینیوم در سواحل جنوبی ایران را عملی ساخت.

 

رئیس هیئت عامل ایمیدرو نیز كه دراین جلسه همراه معاونان و مدیران خود حضور یافته بود با برشمردن سیاست های دولت جدید مبنی بر توسعه روابط با كشورهای دنیا از جمله اتحادیه اروپا گفت: اولویت ما در توسعه صنایع معدنی استفاده از توان فنی و سرمایه های بخش خصوصی و شركت های خارجی است.

 

مهدی كرباسیان ادامه داد: حداكثر مشاركت سرمایه گذاری این سازمان 40 درصد است به طوری كه ایمیدرو تمایل دارد بالاترین سهم در اجرای پروژه ها در اختیار طرف مقابل باشد و این موضوعی است كه در هر طرح به طور جداگانه مشخص می شود.

 

وی ادامه داد:‌ این سازمان آماده ارائه طرح های سرمایه گذاری و مشاركتی به طرف های خارجی و بخش خصوصی است. در این نشست محمد خانداداش پور معاون امور زیرساخت های ایمیدرو نیز اظهار داشت:‌ در مناطق ویژه انرژی بر جنوب (لامرد و پارسیان) برنامه های ایجاد ظرفیت های جدید فولاد،‌ آلومینیوم و ... وجود دارد كه موضوع مناسبی برای همكاری های دوطرفه محسوب می شود.

 

خانداداش پور بیان داشت: مدل طراحی،‌ ساخت،‌ نصب و راه اندازی و تامین مالی (E.P.C.F) یكی از پیشنهادهایی مورد نظر سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی برای اجرای طرح های این حوزه است.

 

در این جلسه همچنین نماینده شركت اوكسین دویچلند (Oxin Deutchland) نیز با اشاره به فعالیت های این شركت در حوزه صنایع انرژی بر،‌ از آمادگی این شركت برای اجرای مشترک پروژه های صنایع معدنی ایران خبر داد.