جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 17 آذر 1393     
انقلاب معکوس، در کمین اردوغان

تسنیم: با توجه به گسترده شدن دایره اعتراضات در ترکیه، روند تحولات در این کشور به سمت شعله ور شدن انقلاب مردمی علیه سیاست‌های حزب حاکم در جریان است.

به گزارش روزنامه العرب، با گسترش دایره اعتراض های مردمی در ترکیه و با توجه به اینکه فساد در این کشور تا آنجا افزایش یافته که سازمان شفافیت بین المللی از افزایش قابل ملاحظه فساد در این کشور خبر داد، روند تحولات در ترکیه به سمت انقلاب مردمی علیه سیاست‌های حزب حاکم توسعه و عدالت در حرکت است.

این در حالی است که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از قصر باشکوهی که اخیرا و با وجود مخالفات گسترده، برای خود بنا کرد، دفاع می‌کند.

در این میان، روز گذشته هزاران نفر از کارکنان بخش عمومی در اعتراض به پایین بودن حقوق خود در مقایسه با افزایش هزینه‌ها، تظاهرات کرده و افزایش حقوق خود را خواستار شدند.

به گفته ناظران در این اعتراض ها در اصل ادعای ترکیه مبنی بر موفقیت الگوی اقتصادی هدف قرار گرفته است.

همچنین روز گذشته هزاران نفر از ترک‌ها علیه سیاست وزارت آموزش و پرورش اعتراض کرده و از سیاست‌های مرتجع دولتی انتقاد کرده و علیه آن شعار دادند.

افزایش فساد در بین افراد نزدیک به دولت ترکیه


این در حالی است که سازمان شفافیت بین المللی گزارشی در مورد وضعیت فساد در ترکیه منتشر کرده و از افزایش قابل ملاحظه آن در این کشور به ویژه از سوی افراد نزدیک به دولت خبر داد.

«خوزه اوگار» رئیس سازمان شفافیت بین المللی نیز در این باره گفت: با توجه به اینکه مسئولان بلند پایه از اموال عمومی برای اهداف شخصی استفاده می‌کنند، میانگین موارد فساد در سال 2014 در ترکیه حاکی از این است که تلاش برای رشد اقتصادی و توقف فساد کاهش یافته است.

این چیزی است که مخالفان دولت ترکیه با حضور گسترده و اعتراض آمیز در خیابان های آنکارا و استانبول بر آن صحه گذاشتند.

تعجب کارشناسان از بی توجهی اردوغان به اعتراض ها


در این شرایط کارشناسان از اینکه اردوغان به اعتراض‌های مردمی و موج انتقادهای داخلی و خارجی بی توجه است، متعجب هستند، آن هم در حالی که از اظهارات تحریک آمیز علیه کشورهای عربی و اعتراض های موجود در آن دست برنداشته و مشوق توسعه موج خیزش مردمی در این کشورها است.

آنان پیش بینی می‌کنند با امتداد خیزش مردمی از منطقه عربی به ترکیه، رویاهای اردوغان نقش بر آب شده و ترکیه به صحنه انقلاب معکوس علیه سیاست های او که عامل بحران عمیق اقتصادی اجتماعی است، تبدیل شود.

سیاست‌های اردوغان، دایره دشمنی علیه ترکیه را افزایش داده است


همچنین کارشناسان بر این باورند که به دلیل دخالت‌های اردوغان در مسائل کشورهای منطقه و کمک به گروه‌های افراطی و نیز حمایت از ایجاد هرج و مرج در این کشورها، دایره دشمنی علیه ترکیه در سطح منطقه‌ای گسترش یابد.

اما رسانه‌های داخلی با لحنی تمسخر آمیز از اردوغان به عنوان سلطان فاتح یاد می‌کنند و به بلند پروازی‌های او برای سوق دادن ترکیه به سمت سرنوشت نامعلوم اشاره دارند.

او از قصر باشکوه خود که بیش از یک هزار اتاق دارد به شدت دفاع کرد و گفت: وقتی موضوع مربوط به شکوه یک ملت است، نباید صرفه جویی کرد و ما با ساخت این قصر می‌خواهیم نسل‌های آینده بگویند از اینجا بود که حکومت ترکیه جدید پا گرفت.

به گفته مخالفان ساخت این قصر نه فقط هدر دادن اموال عمومی بلکه بیانگر سوق یافتن اردوغان و حزب حاکم او به مرحله دیکتاتوری است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: