جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 21 تير 1397     
زمان برگزاری دومین آزمون استخدامی امسال

 

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: دو میلیون و ۶۷۲ هزار نفر در دولت مشغول به کار هستند که این میزان نسبت به سال گذشته با حدود ۶۰ هزار نفر کاهش مواجه است.

 

خبرگزاری مهر: رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: دو میلیون و ۶۷۲ هزار نفر در دولت مشغول به کار هستند که این میزان نسبت به سال گذشته با حدود ۶۰ هزار نفر کاهش مواجه است.

جمشید انصاری ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امسال آمار نیروی انسانی دولت بر مبنای ابتدای سال ۹۷، دو میلیون و ۶۷۲ هزار نفر است که نسبت به سال گذشته با حدود ۶۰ هزار نفر کاهش مواجه است، اظهار داشت: این کاهش نیز در راستای سیاست‌های کوچک سازی دولت است که بر اساس ماده ۲۸ قانون برنامه ششم ابلاغ شده و قرار است در طول دو سال اول برنامه ۵ درصد نیروی انسانی دولت را کاهش دهیم.

وی یادآور شد: این کاهش بیشتر از طریق مدیریت استخدام‌های جدید اعمال می‌شود.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با تاکید بر اینکه بر اساس قانون، یک سوم نیروی خروجی را می‌توانیم استخدام کنیم و اگر ۹۰ هزار نفر خروجی داشته باشیم حدود ۳۰ هزار نفر را در جا‌هایی که ضرورت دارد استخدام می‌کنیم، افزود: امسال هم این برنامه را در دستور کار داریم.

انصاری با اشاره به اینکه آزمون استخدامی مرحله اول برگزار شد و ۱۸ هزار و ۲۰۰ نفر در آن شرکت داشتند، یادآور شد: آزمون دوم را نیز در اواخر پاییز می‌گیریم تا در نهایت حدود ۳۰ هزار نفر را در طول سال به استخدام درآوریم.

وی با بیان اینکه بخش عمومی فقط دولت و قوه مجریه نیست، در نیرو‌های مسلح و نهاد‌های عمومی غیردولتی مثل شهرداری‌ها نیز استخدام‌هایی می‌شود، تصریح کرد: اگر میزان استخدامی این نهاد‌ها را نیز ۱۰ تا ۱۵ هزار نفر در نظر بگیریم، مجموعه نیرویی که هر سال در دولت و حاکمیت به کار گرفته می‌شود ۴۰ تا ۴۵ هزار نفر است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: