جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 17 آذر 1393     
کره شمالی به آمریکا هشدار داد

فارس: رسانه دولتی کره شمالی روز یکشنبه (دیروز) در گزارشی با رد اتهام هک کردن شرکت سونی پیکچرز، اما اعلام کرد این کار ممکن است توسط حامیان کره شمالی صورت گرفته باشد.

خبرگزاری رویترز به نقل از گزارشی از رسانه دولتی کره شمالی نوشت مقامات این کشور [هر چند این اتهام را رد کرده‌اند اما] گفتند هک کردن شرکت صوتی تصویری سونی پیکچرز ممکن است توسط حامیان و دلسوزان کره شمالی صورت گرفته باشد.

در این گزارش، مقامات کره شمالی، همتایان خود در کره جنوبی را متهم کردند و گفتند که اتهام هک شدن کامپیوترهای شرکت سونی پیکچرز، شایعات دروغ و ساخته کره جنوبی است.

در این گزارش کره شمالی با اشاره به تعداد زیاد حامیان و دلسوزانش در جهان، به آمریکا هشدار داد و اعلام کرد که «نگهبانان صلح» که همان گروه هکرها هستند و مسئولیت حمله سایبری به واحد شرکت سونی را به عهده گرفتند، از جمله آن‌هاست.

پیش از این شبکه خبری بی‌بی‌سی خبر داده بود حمله سایبری به شبکه‌های رایانه‌ای شرکت «سونی پیکچرز» سبب شده بود کل شبکه رایانه‌ای این شرکت به طور کامل از دسترس خارج شود. این مشکل تمامی رایانه‌های شرکت سونی در سراسر جهان را هدف قرار داد.

به موجب آن حمله سایبری برخی از فیلم‌های اکران نشده سونی در اینترنت برای همگان در دسترس بود. بی‌بی‌سی در گزارشی نوشته بود، این حمله سایبری در آستانه اکران فیلمی درباره رهبر کره شمالی صورت گرفت و این درحالیست که مقامات کره شمالی در ماه ژوئن (تیرماه) سال جاری به سازمان ملل به خاطر فیلم کمدی سونی به نام «مصاحبه» شکایت کرده بودند.

هم‌چنین بی‌بی‌سی در توضیح داستان فیلم نوشته بود که دو خبرنگار با رهبر کره شمالی «کیم جونگ اون» مصاحبه می‌کنند و بعد سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا آنها را برای ترور کیم استخدام می کند. کره شمالی این فیلم را عمل جنگی و «حمایت غیر پنهانی از تروریسم» توصیف کرده و از آمریکا و سازمان ملل متحد درخواست کرده بود آن را ممنوع کند.

هفته گذشته و طی تحقیقات شرکت سونی برای کشف عاملان این حمله سایبری، و سوال از کره شمالی، مقامات این کشور دخالت در این حملات سایبری را رد نکرده بودند دیروز بعضی رسانه‌های انگلیسی به نقل از خبرگزاری کره شمالی نوشتند بالاترین مقام نظامی کره شمالی گفته است اتهام مشارکت این کشور در حمله سایبری به سونی پیکچرز، شایعاتی خطرناک است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: