جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 19 تير 1397     
پکن و ریاض همکاری‌های دو جانبه را تقویت می‌کنند

 

عضو شورای دولتی و وزیر خارجه چین اظهار کرد پکن و ریاض همکاری‌های دو جانبه به ویژه در زمینه طرح «یک جاده - یک کمربند» چین و برنامه «چشم انداز ۲۰۳۰ عربستان» را تقویت می‌کنند.

 

ایرنا: 'وانگ یی' دوشنبه شب در دیدار با 'عادل الجبیر' وزیر خارجه عربستان در پکن اظهار کرد: چین از عربستان در پیگیری مسیر توسعه بر اساس شرایط این کشور و همچنین در ساخت و اجرای برنامه افق چشم انداز ۲۰۳۰ عربستان پشتیبانی می‌کند.
وانگ افزود: 'چین و عربستان سعودی باید ضمن ارتقای همکاری‌ها دو کشور در قالب کمیته مشترک سطح بالا، در زمینه‌های بنیادی نیز با یکدیگر همکاری کنند.
'عادل الجبیر' وزیر خارجه عربستان هم در این دیدار اظهار کرد چشم انداز ۲۰۳۰ عربستان با طرح یک جاده یک کمربند چین هماهنگ است.
او افزود: دو کشور می‌توانند در زمینه‌های مختلفی از جمله انرژی، معدن، اقتصاد و تجارت، سرمایه گذاری و گردشگری و همکاری سه جانبه در آفریقا با یکدیگر همکاری کنند.
جبیر گفت: عربستان سعودی همچنین از نقش چین به عنوان قدرت برتر منطقه خاورمیانه و خلیج فارس، استقبال می‌کند و مایل است با چین در زمینه مبارزه با افراط گرایی و مسایل جهانی و منطقه‌ای همکاری کند.
عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان به منظور شرکت در هشتمین نشست وزرای مجمع همکاری «چین - کشور‌های عربی» به پکن سفر کرده است.
این مجمع از امروز سه شنبه با حضور امیر کویت، وزیران ۲۱ کشور عربی و دبیرکل اتحادیه عرب در پکن شروع شده است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: