جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 17 آذر 1393     
ادعای حضورسردارسلیمانی درحلب

فارس: استان حلب، در شمال سوریه شاهد تحولات میدانی و نظامی در تمام محورهاست که مهمترین آنها موفقیت ارتش سوریه در قطع برخی از راه‌های امداد و کمک رسانی است که گروهک‌های تروریستی مسلح از آن برای نقل و انتقال عناصر تروریستی و تجهیزات نظامی و رفع نیازهای خود از ترکیه به داخل سوریه استفاده می‌کردند.

گزارش‌های رسیده از شهر حلب از درگیری‌های شدید نیروهای ارتش سوریه و گروهک‌های تروریستی در دو منطقه «البریج» و «مناشر البریج»، در شمال شرقی شهر حلب و در دست بودن ابتکار عمل توسط نیروهای ارتش سوریه حکایت دارد.

این گزارش‌ها همچنین اظهار می‌کنند که کوی «الزهراء» شهر حلب شب گذشته شاهد دفع حمله عناصر مسلح تروریستی به دایره اطلاعات هوایی واقع در این منطقه توسط نیروهای ارتش سوریه بود تا درپی آن این منطقه شاهد درگیری‌های شدید و سخت میان دو طرف و کشته و زخمی شدن شماری از تروریست‌های مسلح شد باشد که در میان آنها یک سرکرده گروهک تروریستی نیز مشاهده می‌شد.

در همین راستا کوی‌های بنی زید، الشیخ مقصود، کرم الطراب، المرجة و محیطه که تحت تصرف گروهک‌های تروریستی است، هم شاهد درگیری‌هایی میان نیروهای ارتش سوریه با تروریست‌های این مناطق بود.

به موازات آن از شهرک‌های الوضیحی، خان طومان، عندان، حریتان و محور البریج و محور منطقه عزیزه در ریف حلب نیز عملیات‌های نیروی هوایی و یگان توپخانه ارتش سوریه که مواضع و استحکامات تروریست‌ها را به شدت هدف گرفته بودند، گزارش شده است که منجر به کشته شدن ده‌ها تروریست مسلح و دو سرکرده گروهک تروریستی «جبهه اسلامی» شد.

در مقابل گروهک‌های تروریستی با بیش از 20 خمپاره کوی‌هایی را در شهر حلب گلوله باران کردند که کشته شدن 4 نفر از اهالی این مناطق و زخمی شدن یک زن و کودک را درپی داشت.

 

منابع محلی از حرکت یک کاروان نظامی ارتش سوریه شامل 14 تانک و چندین خودور نظامی حامل ذخیره مهمات، مسیر خناصر - حلب گزارش می دهند که امروز (یک‌شنبه) بامداد وارد شهرک صنعتی الشیخ نجار شهر حلب شد.

به گفته این منابع در صورتی‌که هدف ارتش سوریه آغاز عملیاتی جدید در شهر حلب باشد، هدف «دانشکده پیاده نظام ارتش سوریه» است که از سال 2012 توسط گروهک‌های تروریستی مسلح تصرف شد و هم اکنون به پایگاه اصلی گروهک تروریستی تکفیری «جبهه اسلامی» تبدیل شده است.

برای اینکه محاصره بخش شرقی شهر حلب که در تصرف گروهک‌های تروریستی مسلح است، مستحکم‌تر شود و حرکت نیروهای پیاده نظام ارتش سوریه به سمت دو شهرک شیعه نشین «نبل» و «الزهراء» هموار شود، آزادسازی دانشکده پیاده نظام، برای ارتش سوریه امری الزامی نشان می‌دهد.

منابع محلی همچنین از آغاز حرکت نیروهای پیاده نظام ارتش سوریه به سمت شهرک «عویجه»،‌ در جنوب شرقی شهر حلب و احراز پیشروی‌هایی در این منطقه خبر می‌دهند که اوضاع را برای تروریست‌های مستقر در این منطقه بسیار سخت کرده و موجب شده تا تروریست‌های شهرک «رتیان» به کمک تروریست‌های عویجه بشتابند.

 

آغاز عملیات «رنگین کمان» در حلب

در همین راستا منابع نزدیک به گروهک‌های تروریستی مسلح در شهر حلب از آغاز عملیات سرنوشت ساز ارتش سوریه برای تکمیل محاصره بخش شرقی این شهر که در کنترل این گروهک‌ها قرار دارد و به عملیات «رنگین کمان» معروف شده، خبر می‌دهند.

این منابع اذعان کرده‌اند که نیروهای ارتش از منطقه «بریج» به سمت غرب پیشروی کردع‌اند و این بدین معناست که این نیروها به طور رسمی به منطقه «عویجه» رسیده‌اند. این درحالی است که دیگر یگان‌های ارتش سوریه نیز از محور جنوب حلب به کوی «الانذارات» در شهر حلب و شمال کوی «مساکن هنانو» رسیده‌اند.

هدف ارتش سوریه رسیدن به تقاطع الانذارات - کندی و از آنجا آزادسازی اردوگاه آوارگان فلسطینی «حندرات» است.

روند آشتی‌های ملی در حلب

اما در خصوص آشتی‌های ملی جاری در این شهر، یک منبع بلند پایه سوری تاکید کرد که به زودی شاهد خبرهایی درباره آشتی‌های ملی و دستیابی به توافقات و راه حل‌های ریشه‌ای در شهر و استان حلب خواهیم بود که از ابتدای بحران سوریه قربانی اطماع و اهداف گروهک‌های تروریستی مسلح و حامیان آنها بوده است.

تداوم درگیری‌های تروریست‌ها با یکدیگر

در ادامه درگیری‌های گروهک‌های تروریستی مسلح نیز دو گروهک تروریستی داعش و جبهه اسلامی در بزرگراه «صوران احتیملات»، در ریف شمالی حلب با یکدیگر درگیر شدند که کشته و زخمی شدن تعدادی از عناصر دو طرف و انهدام چندین دستگاه خودرو نظامی آنها را درپی داشت.

همچنین بین تروریست‌های شهر «عندان»، در جنوب دو شهرک نبل و الزهراء درگیری‌های مسلحانه گزارش شده است.

اذعان به هلاکت 1900 تروریست ظرف یک ماه

این درحالی است که منابع نزدیک به گروهک‌های تروریستی مسلح اذعان کردند که شمار کشته‌های گروهک‌های تروریستی تکفیری در استان حلب وریف آن از ابتدای ماه اکتبر تاکنون بالغ بر 1900 تروریست بود که 553 نفر از آنها دارای تابعیت سوری و 1347 نفر نیز دارای تابعیت‌های غیر سوری از جمله غربی بوده‌اند.

در این میان رسانه‌های غربی و برخی از رسانه‌های عربی اعلام کردند که «استفان دی مستورا»، نماینده سازمان ملل در امور سوریه طرحی در خصوص توقف درگیری‌ها در استان حلب و آغاز روند سیاسی در این استان که منتهی به دستیابی به توافق نهایی میان دمشق و گروهک‌های تروریستی مسلح و آتش بس در این استان شود، را ارائه داده است.

اوضاع اقتصادی در شهر حلب

شهر و استان حلب این روزها صرف نظر از اوضاع میدانی در عرصه اقتصادی شاهد افزایش شدید مواد غذایی و مصرفی و بحران در عرضه بنزین و گازوئیل بوده است.

تصاویر زیر گوشه‌ای از وضعیت حاکم بر مناطق تحت تصرف گروهک‌های تروریستی مسلح در شرق شهر حلب را نشان می‌دهد.










 
 

ادعای روزنامه فرامنطقه‌ای الحیات

اما روزنامه فرامنطقه‌ای «الحیات» در شماره روز یک‌شنبه خود در مقاله‌ای مدعی شد، سردار «قاسم سلیمانی» شخصا بر نقشه محاصره گروهک‌های تروریستی مسلح در شهر حلب ، نظارت داشت.

این روزنامه فرامنطقه‌ای در این خصوص نوشته است که «همه نگاه‌ها به یکی از سرنوشت‌سازترین نبردهای حلب یا حتی سوریه دوخته شده است. همه می‌دانند، این نبرد نتایج بسیاری دربرخواهد داشت و سرنوشت درگیری‌ها در سوریه را تغییر خواهد داد».

الحیات ادعا می‌کند: «اطلاعاتی میدانی بر نقش افسران ایرانی در عملیات‌های ارتش سوریه در حلب تاکید دارد و اینکه فرماندهی نیروهای سوری را آنها برعهده دارند و همین موجب دخالت افسران ارتش ترکیه به سود گروهک‌های تروریستی در این شهر شده است».

این روزنامه سعودی می‌افزاید: «ماه‌ها پیش، منابع رسانه‌ای از حضور "قاسم سلیمانی" در ریف حلب برای فرماندهی عملیات شکست محاصره دو شهرک شیعی‌نشین "نبل" و "الزهراء" سخن گفته بودند. اما به دلیل سیطره ناگهانی داعش بر شهر "موصل" و بخش‌هایی از عراق، این عملیات به تاخیر افتاد و قاسم سلیمانی به عراق رفت».

 

الحیات نوشته است که «تا چند ساعت یا شاید چند روز آینده نبرد "باشکوی"، یکی از مهمترین نبردهای حلب آغاز خواهد شد و نیروها و استحکامات بسیاری از حمص و منطقه «زینبیه»، در دمشق به حلب ارسال شده‌اند که اغلب نیروهای آن از گردان «ابا الفضل العباس» و رزمندگان حزب الله لبنان هستند و 1500 نفر از اهالی دو شهرک نبل و زهرا نیز در این خصوص آماده و مهیای نبرد شده‌اند. این موجب شده تا گروهک‌های تروریستی تکفیری «جبهه النصره» و «جبهه اسلامی» نیز چند هزار تروریست خود را از ریف ادلب و شهرهای عندان و تل رفعت و حریتان برای کمک به منطقه فرابخوانند».

این روزنامه سعودی مدعی شده است که «هم اکنون چند هزار نفر از رزمندگان حزب الله، سپاه پاسداران، نیروهای گردان ابا الفضل العباس و کمیته‌های دفاع مردمی شهرک‌های نبل و الزهراء در نقطه‌ای به نام "مفارق ثلاثه" تجمع کرده و خود را برای عملیات استراتژیک و حساس باشکوی آماده می‌کنند».

الحیات توضیح می‌دهد که «تصرف باشکوی به معنای گشوده شدن راه حلب - نبل و الزهراء و شکست محاصره این دو شهرک است که تنها شهرک "بیانون" را پیش روی خود خواهند داشت و با شکست محاصره نبل و الزهراء باید در انتظار قطع بزرگراه بین المللی اعزار - حلب و تنگ‌تر شدن حلقه محاصره گروهک‌های تروریستی در شرق حلب و زمین‌گیر شدن آنها باشیم».

روزهای آینده بدون تردید صحت و کذب ادعاهای این روزنامه فرامنطقه‌ای وابسته به خاندان سعودی را ثابت خواهد کرد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: