جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 10 فروردين 1393     
این غذاها شما را لاغر می کند!

باشگاه خبرنگاران: آنچه که ما در رژیم کاهش وزن بیشتر تاکید می کنیم این است که کربوهیدارتهای نشاسته ای مصرف شود و از مصرف کربوهیدارتهای ساده یا شیرین اجتناب شود.

دکتر محمدتقی انوشه متخصص تغذیه و رژیم درمانی،در خصوص ضرورت وجود کربوهیدارتها در رژیم غذایی گفت: کربوهیدارتها همان مواد قندی هستند که به چند دسته تقسیم می شود ،یکسری کربوهیدارتهای ساده هستند مانند: ترکیبات گلوکزو و فروکتوز یا مواد شیرین که در قندها می بینیم و یکسری کربوهیدارتهای پیچیده و نشاسته ای هستند که در نان و برنج و غلات وجود دارد.

وی اظهار داشت: آنچه که ما در رژیم کاهش وزن بیشتر تاکید می کنیم این است که کربوهیدارتهای نشاسته ای مصرف شود و از مصرف کربوهیدارتهای ساده یا شیرین اجتناب شود.

وی در ادامه گفت: در هر رژیم کاهش وزنی باید کربوهیدارت وجود داشته باشد و حذف آنها اشتباه بزرگی است زیرا اگر ما کربوهیدارتها را حذف کنیم بدن از منابع دیگر برای تامین انرژی استفاده می کند، استفاده از بافت پروتئینی بدن برای تامین انرژی  نمونه ای عملکرد بدن است .

این متخصص تغذیه گفت: کربوهیدارتها بهترین منابع تامین انرژی بدن هستند و اگر آن را از رژیم غذایی حذف کنیم موجب تحلیل عضلانی می شود و با حذف آن بدن گلوکوز و ماده قندی برای سلول ها تولید می کند.

وی در پایان گفت: منظور ما از حذف نکردن کربوهیدارها از رژیم غذایی کربوهیدارتهای نشاسته‌ای مانند نان، غلات و برنج هستند.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: