جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 12 تير 1397     
نیامده‌ام که 6 ماه و یک سال کار کنم، آماده‌ام یا 3 سال یا 7 سال کار کنم

به گزارش اخبار تهرانی نیوز،سید محمدعلی افشانی شهردار تهران طی اظهاراتی در نخستین همایش فصلی خود با مدیران شهرداری تهران، با استناد به سرفصل‌های برنامه پیشنهادی خویش نکاتی را ایراد کرد که مشروح سخنان وی را در چند بخش بازخوانی می‌کنیم و اینک؛ بخش چهارم: نیامده ام که 6 ماه و یک سال کار کنم، آماده ام یا 3 سال یا 7 سال کار کنم /مبنای رفتارم حق و عدالت و قانون است. 
 
بحث بعدی؛ بحث اعتماد است. مردم تا مشارکت نکنند، امکان ندارد شهر به صورت واقعی توسعه پیدا کند. مردم زمانی مشارکت می کنند که اعتماد در آنها ایجاد شود. چه زمانی اعتماد در آنها ایجاد می شود؟ وقتی رانت نباشد، شفافیت باشد و مردم سیستم اداری را سالم بدانند. 
 
موضوع بعدی؛ حاکمیت قانون است. من تا امروز هر کجا که کار کردم، همیشه این را گفته ام که مبنای عملم بر سه اصل استوار است: 1. حاکمیت قانون 2. رعایت حقوق انسان ها و 3. تعامل منهای تحمیل. روزی که خواستم از عزیزان بزرگوار عضو شورای شهر رأی اعتماد بگیرم، با صدای بلند قبل از رأی گیری و در پشت تریبون گفتم: تعامل منهای تحمیل!
 
مردم وقتی ببینند قانون حاکم است، ضابطه حاکم است، مشارکت می کنند. من شما را سرمایه بزرگ کشورمی دانم و این تصور که فکر کنید من کسی را به خاطر تفکرش تغییر می دهم، مطمئن باشید این تصور باطل است. من با هر انسانی که این سه ویژگی را داشته باشد، کار می کنم و ارتقایش هم می دهم و هیچ نگران نیستم که دیگران چه می گویند، چون مبنای رفتارم، حق و عدالت و قانون است.
 
بالای 90 درصد مدیران از بدنه انتخاب خواهند شد
 
این سه ویژگی عبارتند از: 1. توان انجام مأموریت سازمانی که بر عهده اوست را داشته باشد. 2. سلامت باشد و 3. مخالف جریانی که امروز در شهرداری حاکم است، نباشد. بنابراین، شما با قوت و قدرت کارتان را انجام دهید.
 
نکته بعدی؛ بنای من این است که اگر عمری بود، بمانم. من نیامده ام که 6 ماه و یک سال کار کنم، من آمده ام 3 سال یا 7 سال کارکنم. بنابراین، می خواهم بعد از این دوره زمانی، تمام مدیران در تمامی سطوح از پایین، بالا بیایند اما امروز به من حق بدهید به علت عدم شناخت کافی از بدنه و شناخت در سطح بسیار کم و البته در همین دوره مدیریتی بنده نیز بالای 90 درصد مدیران از بدنه انتخاب خواهند شد.
 
ابتدای کار، هر مدیری که در هر جا مستقر می شود، تعدادی را همراه خودش می آورد که می داند و مطمئن است وقتی مطلبی را به آنها عنوان می کند، این مطلب درست به بدنه می رود. حتماً سهم خانم ها می بایست در مشاغل مدیریتی به مرور زمان، متناسب باشد با سهم و درصد آنها یعنی جمعیتی که دارند . اینها را به عنوان نکاتی می گویم به مدیرانی که می خواهند نیرو انتخاب کنند. 
 
معاونان مناطق و رؤسای نواحی باید از بدنه انتخاب شوند
 
به تمام معاونان خود گفته ام هیچ معاون منطقه ای را از بیرون نیاورن، الّا اینکه استدلال بسیار قوی داشته باشند که این آدم به این دلیل قرار است تحول ایجاد کند، قرار است کار خارق العاده ای کند، وگرنه معاونان مناطق و رؤسای نواحی باید از بدنه شهرداری انتخاب شوند و کم کم بالا بیایند و شهردار منطقه شوند و پله پله رشد کنند. 
 
تیم من هم کم کم بازنشسته می شوند، البته اگر ما دل بکنیم از این پُست ها. بچه های دانشگاه صنعتی شریف، اصطلاح قشنگی داشتند و می گفتند: طبق قانون بقای ماده و انرژی که می گوید انرژی نه خلق می شود و نه به وجود می آید، بلکه از حالتی به حالت دیگر تبدیل می شود، برخی از مدیران ما هم نه می میرند و نه از بین  می روند،
بلکه از پُستی به پُست دیگر تغییر مکان می دهند! 
 
البته این وضعیت تا مدتی بیشتر ادامه ندارد و بعد از آن انشاءالله با وضع قوانین و حضور دوستان در کارهای مطالعاتی و تحقیقاتی، این پُست ها را به نسل جوان تر می دهند.
 
نکته بعدی؛ شفافیت و دسترسی همه شهروندان به اطلاعات است. اینها اصول حکمروایی خوب است. اگر قرار است حکمروایی درست باشد، باید این بندها را داشته باشد.
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: