جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 23 خرداد 1397     
آخرین وضعیت تعطیلات زمستانی مدارس

 

وزیر آموزش و پرورش گفت: در موضوع تعطیلات زمستانی مدارس هنوز به نتیجه خاصی نرسیده‌ایم.

 

خبرگزاری مهر: سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در خصوص جنایتی که در یکی از مدارس غرب تهران انجام شد، باید اجازه دهیم روند قانونی خود را طی کند و مسئولین قضایی اعلام نظر کنند.

وی افزود: تعطیلات زمستانی هنوز به نتیجه خاصی نرسیده است.

بطحایی همچنین در خصوص آزمون اخیر آموزش و پرورش برای تعیین هوش و استعداد دانش‌آموزان به منظور ورود آن‌ها به مدارس استعداد‌های درخشان، گفت: سنجشی که الان تعیین شده، سنجش هوش و استعداد است و همانطور که پیش از این عنوان شده است به هیچ عنوان نیاز به مطالعه، برگزاری کلاس‌های آمادگی و مسائل دیگری که هدف اصلی ما از ورود به این عرصه را دور می‌کند ندارد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: گزارش‌هایی به ما رسیده بود که در برخی مدارس اجحاف و سختگیری‌هایی به اولیا می‌شود، بنابراین تیمی را مامور کردیم تا مهر ماه این موضوع را مراقبت و کنترل کند تا خدای نکرده حقی از والدین و دانش‌آموزان تضییع نشود.

وی تاکید کرد: این تیم موظف است بررسی کند کمک‌هایی که از اولیا گرفته می‌شود به هیچ وجه اجبار نباشد و خدای نکرده مواردی که پیش از این خود شما اصحاب رسانه گزارش داده‌اید مجدد تکرار نشود که به بهانه کمک به مدرسه از ثبت‌نام جلوگیری می‌شد.

بطحایی با اشاره به اینکه مانند هر سال ستاد ثبت‌نام تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: در برخی از مدارس استقبال بیش از ظرفیت است و ما مجبور هستیم محدوده جغرافیایی برای ثبت‌نام تعیین کنیم که ستاد ثبت‌نام مسئولیت این کار را بر عهده دارد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به آزمون امسال استخدامی آموزش و پرورش، تصریح کرد: با پیش‌بینی‌هایی که برای کمبود نیروی انسانی کرده‌ایم، هیچ نگرانی برای این موضوع نداریم. با ردیف‌های استخدامی که امسال گرفتیم و همچنین ورودی‌هایی که از دانشگاه فرهنگیان داریم و حق‌التدریسی‌هایی که از گذشته با ما همکاری می‌کردند، جمعا مشکل امسال را برطرف خواهند کرد و جای نگرانی وجود ندارد.

وی در پایان با بیان اینکه برای سال‌های آینده که شیب بازنشستگی نسبت به حال حاضر بیشتر خواهد شد پیش‌بینی‌هایی صورت گرفته، اظهار داشت: مردم خوب ما نباید از این جهت نگران باشند. آموزش و پرورش مثل سال‌های قبل با کمترین مشکل سال آموزشی جدید را آغاز می‌کند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: