جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 23 خرداد 1397     
شهردار تهران در بازدید از خط7 متروی تهران گفت :
خطوط 6 و 7 تا پایان شهریور 98 به طور کامل افتتاح می شوند

به گزارش اخبار تهرانی نیوز،شهردار تهران صبح امروز و در جریان بازدید از خط 7 متروی تهران با اشاره به اینکه در زمان افتتاح ناایمن این پروژه تنها 40 درصد اعتبار آن هزینه شده بود، گفت: امیدواریم که خطوط 6 و7 پایان شهریور سال آینده به صورت کامل و با تجهیز تمامی موارد ایمنی افتتاح شوند.

سیدمحمدعلی افشانی درجریان این بازدید با اشاره به اینکه اعتبار مورد نیاز این خط تا تاریخ افتتاح اولیه آن 1700 میلیارد تومان بوده است، گفت: اعتباری که برای تکمیل و اتمام پروژه خط ۷ مترو به صورت ایمن لازم بود بیش از 2700میلیارد تومان بود. به این ترتیب تا زمان افتتاح اولیه که سال گذشته انجام شده بود تنها 40درصد اعتبار پروژه پرداخت شده بود. ضمن آنکه برای اتمام آن به بیش از یک سال زمان دیگر نیاز داریم. امیدواریم که این پروژه تا پایان شهریور ماه سال آینده به صورت کامل و با تجهیز تمامی موارد ایمنی به اتمام برسد.
 
افشانی با بیان اینکه در چند روز آینده ۵ کیلومتر از خط 7 مترو آماده افتتاح خواهد شد، گفت:‌ اعلام می‌کنم تا نیمه اول سال 98خط 7 به طورکامل مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
 
شهردار تهران در ادامه با اشاره با افتتاح  7 ایستگاه از این خط که به دلیل ناایمن‌بودن از دسترس خارج شدند، گفت: اگر چند روز افتتاح پروژه به تعویق بیفتد بهتر از این است که کار با مشکل آماده بهر‌ه برداری شود.
 
وی در ادامه با تاکید بر ضرورت کیفیت کار گفت: هزینه اجرای درست کار، بسیار کمتر از تخریب و بازسازی است. مبنای کار را باید صحت و سرعت قرار دهید.
 
شهردار تهران در جریان این بازدید درباره بدهکاری شهرداری به پیمانکاران هم گفت: روزهای یک‌شنبه و سه‌شنبه پیمانکاران شهرداری مقابل شهرداری و شورا تظاهرات می‌کنند و می‌گویند که تسویه حساب حق مسلم آنهاست و البته خیلی هم حساب شده شعار می‌دهند. هر روز که می‌گذرد رنگ شعارشان تغییر می‌کند و این نشان می‌دهد که اعتراض‌شان جدی است.
 
وی با اشاره به اهمیت خط 6 مترو هم گفت: مانند خط 7، خط 6 هم یکی از خطوط مهم است و امیدوارم که این دو خط را تا پایان شهریور سال آینده به پایان برسانیم و افتتاح کنیم.
 
در آخرین ایستگاه خط ۷، شهردار تهران در پاسخ به پرسشی درباره اعتبار موردنیاز برای افتتاح خط 7، گفت: برای افتتاح خط 7 مترو بیش از 2 هزار و 700 میلیارد تومان اعتبار لازم است. تلاش می‌کنیم تا چند روز آینده 700 میلیارد تومان اوراق مشارکت بفروشیم و همچنین تا پایان سال 1300 میلیارد تومان اوراق مشارک دیگر عرضه کنیم تا بتوانیم خط 7 را آماده بهره‌برداری کنیم.
 
افشانی در پاسخ به پرسشی درباره اضافه‌کردن واگن‌های جدید به مترو هم گفت: 2 هزار واگن توسط دولت برای کل کشور مقرر شده که تامین شود که از این تعداد 1050 واگن متعلق به شهر تهران است. برای 630 واگن مناقصه برگزار شده و قراردادهای آنها آماده امضاست. به محض امضای این قراردادها کار ساخت واگن‌ها آغاز می‌شود اما حداقل دو سال به طول می‌انجامد.
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: