جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 23 خرداد 1397     
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت:
توجه به خلاقیت و ایجاد جاذبه حلقه مفقوده شهرسازی و معماری تهران است

به گزارش گروه عمران شهری تهرانی نیوز،معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: توجه به خلاقیت و ایجاد جاذبه در شهر تهران حلقه مفقوده در حوزه شهرسازی و معماری شهرداری تهران است که لازم است تقویت شود.

پیروز حناچی صبح امروز در حاشیه مراسم معارفه خود به عنوان معاون جدید شهردار پایتخت در امور شهرسازی و معماری تأکید کرد: با توجه به این که راهبردهای توسعه شهر تهران و همچنین رضایتمندی مردم و حقوق شهروندان در زمینه فضای زندگی در حوزه شهرسازی و معماری شهرداری تهران رقم میخورد لذا این حوزه از جایگاه و اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است.

وی با تأکید بر این که چالش تأمین منابع مالی پایدار برای اداره امور شهر به شکل چالشی جدی به نظر می رسد، اظهار کرد: تحقق پذیری طرح های توسعه شهری با تأمین منابع و بودجه ارتباط مستقیم پیدا می نماید و به اندازه میزانی که برای تأمین بودجه پا را بر روی گاز می گذاریم ، فشار را در این حوزه بیشتر حس می کنیم.

حناچی افزود: امید است با تکیه بر تجارب و ارتباطات ارزنده جناب آقای مهندس افشانی و همچنین زمینه همکاری مثبتی که هم در دولت و هم در مجلس وجود دارد، بتوان به موازات فعالیت هایی که در حوزه شهرسازی و معماری صورت می گیرد، برای تأمین منابع مدیریت پایدار و ضمانت و صیانت از طرح های توسعه عمران در شهر بیش از پیش تلاش نماییم .

وی با اشاره به اینکه نظر و حمایت مقام معظم رهبری در این زمینه با ما همراه است و همگی موظفیم به سمت انضباط سفارش شده از سوی ایشان گام برداریم، گفت: در مورخ 17/12 /93 تمامی تصمیم گیران در عرصه کاربرد زمین در کل کشور خدمت ایشان رسیدند و ایشان راهنمایی هایی را در جهت تثبیت و محافظت از باغات و زمین های کشاورزی فرمودند و برای نمونه، باغ پارک معروف شرق شهر تهران را ما به واسطه فرمایشات ایشان توانستیم در سطح شهر تهران تثبیت کنیم.

حناچی با اشاره به این که نگاه و انتظارات مردم در نظر سنجی ها نشان می دهد که ارتباط مستقیمی بین رضایتمندی آنها و عملکرد ما در شهرسازی وجود دارد، خاطر نشان کرد: در راستای رسیدن به اهدف کلان این حوزه لازم است در حوزه شهرسازی و معماری نگاه جدیدی را در ایجاد گردش مالی و تولید ثروت در شهر تعقیب نماییم که به اعتقاد من این ظرفیت در طرح های توسعه و عمران شهری نهفته است و کافی است به حالت بالفعل تبدیل شود.

معاون شهردار تهران با اشاره به این که توجه به خلاقیت و ایجاد جاذبه در شهر تهران حلقه مفقوده در حوزه شهرسازی و معماری شهرداری تهران است که لازم است تقویت شود، خاطرنشان کرد: تجربه عملی در این زمینه پل طبیعت است که کاری بسیار خلاقانه است و هیچ کس نمی تواند بگوید که این سازه زیبا و معماری آن تأثیر مستقیم اقتصادی در شهر ندارد. پل طبیعت جزء ذخایر و سرمایه های ارزشمند شهر تهران است و باید تلاش کنیم تعداد پروژه هایی از این جنس در سطح شهر تهران بیشتر شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با تأکید بر این که نیازمند حمایت ویژه جناب آقای شهردار هستیم، گفت: حد و شأن معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران که منشاء اصلی تولید ثروت در شهرداری تهران است جایگاهی والاتر از جایگاه فعلی است و حمایت ویژه ای از جانب شهردار محترم می تواند شهرسازی را در حوزه راهبری لازم قرار دهد.

فرهادی: در دو ماه گذشته تلاش کردیم در سیاست های اصلی حوزه وقفه ای ایجاد نشود

تورج فرهادی قائم مقام معان شهرسازی و معماری شهرداری تهران نیز در این مراسم ضمن خیر مقدم به شهردار محترم تهران، اظهار امیدواری کرد که حضور ایشان و دکتر حناچی موجب خیر و برکت برای مردم عزیز و شریف تهران باشد. 

وی ضمن تشکر از خدمات ارزنده دکتر حجت، افزود: در زمان معاونت ایشان خدمات ارشمندی صورت گرفت و در زمان عدم حضور ایشان تلاش کردیم با کمک همکاران عزیزمان چرخ و موتور محرکه شهر تهران به دلیل وابستگی شدید به این حوزه در بحث شهرداری و بحث های راهبردی و درآمدی، سکون و وقفه ایجاد نشود.

وی در ادامه حضور آقای دکتر حناچی در این مسند و جایگاه را برای شهر تهران فرصتی بسیار خوب و عالی دانست و افزود: تجربه، علم و آگاهی ایشان موجب خیر و برکت بسیار زیادی برای مردم عزیز تهران خواهد شد.

 

 

 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: