جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 20 خرداد 1397     
خلیج فارس ۲ روز آینده مواج است

به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز،احتمال وقوع توفان‌های تندری در روز‌های گرم بهار و تابستان با تشکیل ابر‌های جوششی زیاد است؛ از این رو وقوع بارش رگباری با پتانسیل تشدید روان‌آب و ایجاد سیل‌های ناگهانی، آذرخش، ریزش تگرگ و تندباد لحظه‌ای در برخی مناطق پیش‌بینی می‌شود.

براساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، با گذر امواج تراز میانی جو در ساعات بعدازظهر و اوایل امشب برخی نقاط استان‌های شمال‌غرب و شمال‌شرق، سواحل خزر، دامنه‌های جنوبی البرز غربی و مرکزی رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

روز دوشنبه و سه‌شنبه بارش‌ها در شمال‌شرق و شرق به صورت پراکنده و خفیف بوده، ولی همچنان در شمال‌غرب، برخی نقاط غرب، سواحل خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های البرز غربی و مرکزی رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد.

روز دوشنبه رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در بعد از ظهر و اوایل شب در نیمه جنوبی استان اردبیل، استان‌های زنجان، قزوین، دامنه‌های البرز در استان‌های تهران، البرز، مازندران، گلستان، سمنان و خراسان شمالی، برخی نقاط آذربایجان شرقی، دامنه‌های غربی سهند و شمال آذربایجان غربی پیش‌بینی می‌شود.

‌احتمال رخداد توفان‌های تندری در روز‌های نسبتا گرم بهاری و تابستان با تشکیل ابر‌های جوششی در بعد از ظهر و اوایل شب بسیار زیاد است؛ از این رو وقوع بارش‌های رگباری با پتانسیل تشدید روان‌آب و ایجاد سیل‌های ناگهانی، وقوع آذرخش و ریزش تگرگ در مناطق مستعد و همچنین تندباد‌های لحظه‌ای در مناطق یاد شده پیش‌بینی می‌شود.

در سه روز آینده در بخش‌هایی از شمال‌شرق، شرق و جنوب غرب در برخی ساعات وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی از این مناطق، پدیده گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

در سه روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی نقاط استان‌های سمنان، تهران، البرز، قزوین، قم و شرق اصفهان وزش باد شدید گاهی گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

هموطنان دقت کنند که از برپایی چادر و کمپینگ در مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند همچنین در هنگام وزش باد شدید و شرایط توفانی پناه گرفتن موقت در مکان‌های امن ضروری است.

هموطنان با مشاهده رعد و برق از استقرار در مناطق مرتفع و نزدیکی دکل‌های برق و درختان خودداری کنند.

روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه خلیج فارس و دریای عمان مواج است.

آسمان تهران فردا قسمتی ابری، بعدازظهر افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۳۴ و ۲۲ درجه خواهد بود.

روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۵ درجه بالای صفر گرمترین و اردبیل با کمینه دمای ۷ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۵ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۹ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز ۱۸ خردادماه امسال ۱۶۱.۶ میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش سال گذشته در این بازه زمانی ۲۰۷.۵ میلی متر بود، بنابراین بارش سال جاری ۲۲.۱ درصد کمتر از سال گذشته است، همچنین میانگین بلندمدت کشور در بازه زمانی مذکور ۲۱۹.۴ میلی‌متر بود که بارش سال جاری ۲۶.۴ درصد کمتر از سال بلندمدت است؛ بیشترین میزان بارش در هفته ۳۷ متعلق به منطقه آستارا در استان گیلان به میزان ۳۳.۳ میلی‌متر بود.

 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: