جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 17 خرداد 1397     
استان‌های پرخطر مواد مخدر کشور کدامند؟

 

معاون توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی با اشاره به تغییر الگوی مصرف مواد مخدر در کشور گفت: در حال حاضر پس از تریاک، گل بیشترین ماده مخدر مصرفی کشور به شمار می‌رود که اغلب متقاضیان آن جوانان و نوجوان هستند.

 

خبرگزاری میزان: معاون توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی با اشاره به تغییر الگوی مصرف مواد مخدر در کشور گفت: در حال حاضر پس از تریاک، گل بیشترین ماده مخدر مصرفی کشور به شمار می‌رود که اغلب متقاضیان آن جوانان و نوجوان هستند.

فرید براتی سده، معاون توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی با اشاره به تغییر الگوی مصرف مواد مخدر در کشور گفت: در سال‌های اخیر الگوی مصرف مواد مخدر در کشور از مصرف مواد تریاک به سمت مصرف هروئین و کراک و از آن به سمت مواد محرک (شیشه) رفته و اکنون به سمت مصرف گل و تریاک می‌رود. البته این تغییر الگو موقتی است و در سال‌های آینده ممکن است تغییراتی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بعد از تریاک، دومین ماده مخدر پرمصرف کشور گل به شمار می‌رود، افزود: به طوریکه افزایش شیوع این ماده در میان جوانان و نوجوانان نگران کننده است و ما شاهد گرایش جوانان ۱۴ سال به بالا برای مصرف این ماده مخدر هستیم.

براتی ساده در خصوص علل افزایش گرایش جوانان به مصرف گل در سال‌های اخیر، گفت: علت اصلی این موضوع، تبلیغاتی است که به تازگی مبنی بر اعتیاد آور نبودن و بی ضرر بودن گل منتشر می‌شود. به طوریکه در اغلب موارد مشاهده می‌کنیم جوانان برای افزایش شادی و نشاط شروع به مصرف این ماده مخدر می‌کنند به همین علت با اقدامات فرهنگی تلاش می‌کنیم تا آگاهی لازم را به جوانان و خانواده‌ها ارائه کنیم تا از مضرات و اعتیاد آور بودن این ماده مصرفی مطلع شوند.

معاون توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی گفت: سازمان بهزیستی اقدامات حمایتی خود را بر جوانان و نوجوانان برای آگاه سازی در مورد مضرات این ماده مخدر متمرکز کرده تا این نگرش را تغییر دهد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس شیوع شناسی استان‌های مازندران، گلستان و چهارمحال و بختیاری، البرز و تهران از جمله مناطق پرخطر مواد مخدر هستند، گفت: بر همین اساس میزان مصرف گل نیز در این استان‌ها بیشتر از سایر مناطق است.

براتی سده در زمینه شیوع مصرف گل در بین زنان نیز گفت: بر اساس آمار ستاد مبارزه با مواد مخدر حدود ۱۵۶ هزار زن معتاد در کشور وجود دارد که از این تعداد حدود ۴ درصد از آن‌ها مصرف کننده گل هستند.

وی با اشاره به اینکه صرف گل، بعد از تریاک بیشترین شیوع را در کشور دارد، گفت:در عین حال، بیشترین ماده روانگردان مصرفی در کشور الکل است و به همین خاطر در سال جاری در نظر داریم تا کارزاری را برای پیشگیری از افزایش مصرف الکل در کشور راه اندازی کنیم.

معاون توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی افزود: حدود ١٦ تا ١٩ درصد مصرف کنندگان مواد مخدر، الکل مصرف می‌کنند که اغلب این جمعیت مردان هستند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: