جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 9 خرداد 1397     
دلیل تمایل مردم به خودروهای خارجی چیست؟

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز، نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: چنانچه کالایی با کیفیت ایده آل تولید شود کشور از واردات آن کالا بی نیاز می شود، این امر در مورد خودرو نیز صادق است.

هدایت الله خادمی افزود: با وجود اینکه در حوزه خودرو چند سالی است که موضوعاتی مانند خودروی ملی، پلتفرم ملی و موتور ملی مطرح شده و مورد حمایت قرار گرفته است اما متاسفانه این حمایت ها نتیجه ای جز تغییر جزئی در کیفیت و ایمنی خودروها نداشته است چنانچه نتایج حاصله نتوانسته است رضایت مردم را جلب نماید و همچنان مردم به خودروهای خارجی تمایل دارند.
 
نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی در رابطه با تاثیر خروج آمریکا از برجام بر رونق بازار خودروهای چینی گفت: قطعا با توجه به بزرگی و گستردگی بازاریابی چینی ها همچنین قیمت مناسب خودروهای چینی ، پس از خروج آمریکا از برجام بازار برای حضور خودروهای چینی مهیاتر خواهد شد و این خودروها سهم بیشتری از بازار خودرو کشور را به خود اختصاص خواهند داد.
 
وی با بیان مزایا و معایب کاهش تعرفه خودروهای وارداتی گفت: از یک سو کاهش تعرفه خودروهای وارداتی به معنی پاسخ مثبت به ورود خودروهای خارجی و کاهش اشتغال در کشور است؛ از سوی دیگر سالهاست که خودروسازان از فرصت هایی که در اختیار آنها قرار داشت استفاده نکردند و نتوانستند خودروی با کیفیت و ایمنی را در اختیار مردم قرار دهند در نتیجه باید خلاء موجود در بازار خودرو را با واردات خودروهای با کیفیت پر کرد.
 
خادمی در ادامه افزود: در شرایط فعلی این سوال مطرح می شود که چرا مردم باید تاوان کم کاری یا ناتوانی خودروسازان داخلی را بپردازند؛ در نتیجه باید اجازه ورود خودروهای با کیفیت تر به کشور وجود داشته باشد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: