جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 7 خرداد 1397     
وزارت صنعت برنامه بلند مدتی در حوزه تولید و واردات خودرو ندارد

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح ساماندهی بازار خودرو در مجلس اظهار داشت: وزارت صنعت ، معدن و تجارت برنامه مشخص و بلند مدتی در حوزه تولید و واردات خودرو ندارد و بیشتر تحت تاثیر تصمیمات شرکت های خودروساز است .

اسدالله قره خانی  افزود: باید درصدی از درآمد حاصل از تولید خودروهای داخلی جهت تولید خودروهای برقی و هیبریدی سرمایه گذاری شود یعنی در ازای قرار دادن بازار در اختیار خودروسازان داخلی، در مقابل از آنها خواستار اجرای این طرح بود.

 
نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی با بیان اهمیت تولید خودروهای برقی و هیبریدی، افزود: چنانچه خودروسازان در سال های گذشته برای تولید خودروهای برقی و هیبریدی سرمایه گذاری انجام می دادند اکنون شاهد آشفته بازار موجود نبودیم.
 
وی در ادامه تصریح کرد: راهکار خروج از وضعیت موجود این است که یک اراده قوی مانند مجلس شورای اسلامی بدون اینکه تحت تاثیر لابی های موجود قرار گیرد دولت را ملزم نماید که خودروسازان باید به صورت سالانه درصدی از درآمد خود را برای تولید خودروها و یا موتورسیکلت های برقی و هیبریدی سرمایه گذاری نمایند.
 
قره خانی با بیان نیاز صنعت خودرو به ایجاد تحول، اذعان داشت: با استفاده و حمایت از این گونه سیاست ها حتی بدون نیاز به بودجه و سرمایه گذاری دولت، قطعا می توان شاهد تحول در صنعت خودرو بود.
 
نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی در خصوص رونق بازار خودروهای چینی گفت: با وجود دید منفی که در کشور نسبت به کالاهای چینی وجود دارد اما در مورد خودروهای چینی هر چند از کیفیت مطلوبی برخوردار نیستند، مردم در مقایسه با تولیدات داخلی خودروی چینی را انتخاب می کنند به علت اینکه کیفیت تولیدات داخلی را به مراتب کمتر از خودروهای چینی می دانند.
 
وی در پایان گفت: در حال حاضر شاهد هستیم که با وجود افزایش تعرفه واردات، همچنان خودروهای چینی مشتری خود را دارد، اما چنانچه خودروهای داخلی از کیفیت مطلوبی برخوردار باشند شرایط اینگونه نخواهد بود.
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: