جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 6 خرداد 1397     
شهردار تهران در نکوداشت ایثارگران پایتخت گفت:
شهید فانوسی برای هدایت جامعه است

 به گزارش اخبار تهرانی نیوز، شهردار تهران گفت: شهید به منزله فانوسی است برای هدایت جامعه، در واقع وقتی جوامع بشری به بن بست می رسند، این شهدا هستند که مسیر را نشان می دهند.

سید محمدعلی افشانی در همایش ملی بزرگان بی جانشین و کنگره شهیدان و نکوداشت ایثارگران پایتخت که با حضور با محسن هاشمی رفسنجانی رییس شورای شهر، محمدجواد حق شناس و محمود میرلوحی اعضای شورای شهر و جمعی از معاونان شهرداری تهران برگزار شد با درود به ارواح طیبه شهدا به خصوص شهدای فتح خرمشهر و شهدای خانواده شهرداری تهران اظهار کرد: فتح خرمشهر بازآفرینی و بازسازی غرور ملی ایرانیان بود. غروری که صدام با اشغال بخشی از سرزمین ایران آن را خدشه دار کرده بود.
 
شهردار تهران ادامه داد: با فتح خرمشهر عملا آزادی تمام سرزمین ایران رقم خورد و بخش وسیعی از خاک ایران که در اشغال دشمن بود، بدون درگیری تخلیه شد.
 
وی یادآور شد: این افتخار را دارم که از اولین دقیقه عملیات بیت المقدس تا چند روز پس از فتح خرمشهر در منطقه نبرد بودم. در آن برهه زمانی ماموریت ما گرفتن توپخانه دشمن بود و قرار بود زمانی که نیروهای ما با لبه جلویی منطقه نبرد درگیر می شوند، از وسط آن ها عبور کنند تا به توپخانه برسند، البته زمانی که ما رسیدیم هیچ کس پشت توپخانه نبود.
 
افشانی با درود به روان پاک برادران شهید جهان آرا گفت: شهادت میراث ماندگار تشیع است و ملتی که الگویی همچون حسین ابن علی (ع) داشته باشد، هرگز ذلت را نمی پذیرد. دشمن نیز بدون آگاهی از این سرمایه عظیم به کشور ما حمله کرد. آن هم در شرایطی که ارتش از هم گسیخته بود و مردم از سراسر ایران با نمایش انسجام ملی و غرور که همگی از فرهنگ کهن ایرانی نشات می گیرد، از کشور دفاع کردند.
 
 اين نكته را هم يادآور شوم كه ارتش در روزهاي نخست جنگ نقش مهم و موثري در آموزش نظامي نيروهاي مردمي داشت.
 
شهردار تهران با بیان اینکه آنچه در جنگ مهم است، در مسیر حق قدم برداشتن و مستولی نشدن غرور بر انسان است، تصریح کرد: در جنگ احزاب زمانی که حضرت علی(ع) و عمرو بن عبدود با یکدیگر وارد نبرد شدند، پیامبر فرمودند امروز تمام اسلام در برابر تمام کفر قرار گرفت. در جریان این جنگ حضرت علی(ع) رقیب را به زمین زد و رقیب نیز در مقابل به ايشان جسارت كرد، اما سوال اینجاست که امیرالمونین در آن لحظه به چه می اندیشیدند که شمشیر خود را انداختند و از کشتن دشمن دست کشیدند.
 
وی با تاکید بر اینکه انسان هایي كه در مسیر حق شمشیر می زنند باید امیدوار باشند آینده حقیقی از آن آنان است، گفت: بارها گفته ام شهدا را همان طور که بودند باید معرفی کنیم، نه غلو کردن و نه کوتاهی کردن در معرفی شهدا درست نیست. شهدا از همه هستی خود گذشتند تا ملت ایران سربلند و آزاد زندگی کنند.
 
وی ادامه داد: آنان کسانی بودند که به ما آموختند در لحظاتی که امکان غلبه بر دشمن وجود ندارد، شهادت تنها راه است. به همین دلیل شهید به منزله فانوسی است، برای هدایت جامعه. در واقع وقتی جوامع بشری به بن بست می رسند، این شهدا هستند که مسیر را نشان می دهند.
 
افشانی با بیان اینکه راه شهدا راه از خود گذشتن برای دیگران است، تصریح کرد: امروز باید درس های گذشت و فداکاری شهدا را بیاموزیم. بدین معنی که اگر صادقانه به مردم خدمت کنیم، قدم در مسیر شهدا گذاشته ایم و تا زمانی که مردم از انقلاب و نظام راضی باشند، هم خون شهدا پاسداشته می شود و هم نظام مستحکم خواهد بود.
 
وی با اشاره به اینکه حمایت از شهدا را نباید تنها بر زبان جاری کنیم، گفت: باید عملا دنبال رو شهدا باشیم و منافع مردم را به منافع خودمان ترجیح دهیم.
 
شهردار تهران با یادآوری نقش عظیم جانبازان در جریان دفاع مقدس اظهار کرد: کار این عزیزان از شهدا دشوارتر است؛ چراکه بسیاری از آنها قریب به 40 سال است که قطع نخاع شده و روی ویلچر می نشینند. آنها در جنگ اصغر که میدان جنگ است و جنگ اکبر که مبارزه با نفس است، پیروز شدند. آنان و یادگاران شهدا باید برای ما عزیز باشند و ما باید این موضوع را در عمل اثبات کنیم تا آنها هم در عمل باور کنند.
 
افشانی خطاب به فرزندان شهدا عنوان کرد: خواهش می کنم در محیط اداری الگو و نمونه باشید تا جوانان ما که جنگ و آن همه عشق و و فداکاری را ندیدند، بدانند آن ها که رفتند چگونه بودند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: