جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 15 آذر 1393     
مدیریت بحران را با آموزش و هدف گذاری، باید در کشورمان جامعه محور کنیم

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز ،احمد صادقی گفت: ما باید فرهنگ آمادگی در مقابل مخاطرات را در دستور کار خود قراردهیم و مدیریت بحران را با آموزش جامعه محور کنیم.

 احمد صادقی با بیان این مطلب افزود: ما باید فرهنگ آمادگی در مقابل مخاطرات را در دستور کار خود قراردهیم و مدیریت بحران را با آموزش جامعه محور کنیم.

وی با اشاره به اینکه امسال برای آموزش آمادگی با مخاطرات، هدف گذاری کردیم، اظهارداشت: این هدف گذاری از مدارس شهرتهران شروع شد و طبق توافقنامه ای میان آموزش و پرورش و سازمان مدیریت بحران، این آمادگی را اعلام کردیم که در مدارس گروه اماکن مدیریت بحران تشکیل دهیم و دانش آموزان به همراه مربی خود آموزش داده شوند.

جانشین شهردار تهران در ستاد مدیریت بحران ادامه داد: در این آموزش دانش آموزان مخاطره شناسی را یادمی گیرند و براساس سندکاهش خطر در مدارس، دانش آموزان به همراه مربی خود، سناریوی کاهش مخاطرات احتمالی را به صورت مکتوب می نویسند ، به طوری که مانورهای آنها براساس این سناریو خواهدبود.

صادقی افزود: ما برای حوادث ، باید سیستم های هشداردهنده را به طورسریع آماده کنیم و تا زمانی که این سیستم راه اندازی نشود، آموزش کاربردی نخواهد داشت.

وی درادامه به مقوله زلزله اشاره کرد و تصریح کرد: زلزله به عنوان یک مخاطره ملی،تمام کشور را درگیر می کند و ما با توجه به تمامی امکانات و توانمندی های کشور،این آمادگی را داریم تا زیرساخت های مقابله با زلزله را فراهم کنیم.

صادقی در پایان یادآور شد: رویکرد جدید مدیریت بحران در کنار مقاوم سازی، فراهم کردن زیرساخت های ارتباطی و زیرساخت های آمادگی در مسائل پیشگیرانه است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: