جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 5 خرداد 1397     
شهردار تهران عنوان کرد
تغییر و تحول در نوسازی بافت فرسوده تهران طی 3 سال آینده

 به گزارش اخبار تهرانی نیوز،شهردار تهران با بیان اینکه مسئولیت اصلی نوسازی بافت های فرسوده برعهده وزارت راه و شهرسازی و شهرداری ها است، گفت: امیدوارم شهرداری تهران در این باره نقش فعالی ایفا کند و طی 3 سال آینده شاهد تحولات قابل ملاحظه ای در بافت فرسوده محلات شهر تهران باشیم.

 
سید محمد علی افشانی در بازدید از بافت فرسوده منطقه 15 گفت: بافت فرسوده یکی از معضلات اساسی محلات شهر تهران است و باتوجه به اینکه تهران زلزله خیز بوده و گسل های فعال و نیمه فعال دارد، آسيب پذيري بافت فرسوده در این محلات بسیار بیشتر است.
 
 
وی با بیان اینکه باید به بافت فرسوده به عنوان یکی از اولویت های شهر تهران توجه شود، افزود: بافت های فرسوده تهران از لحاظ اجتماعی و رفاهی با مشکل روبرو هستند که باید با تلاش گسترده جمعی و مداخله همه دستگاه هایی که به لحاظ قانونی وظیفه ای در این باره دارند، به این مسئله ورود کنیم.
 
 
شهردار تهران با بیان اینکه باتوجه به اولویت منابع باید در این زمینه کارهایی صورت پذیرد، ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی و دستگاه های خدمات رسان باید تلاش کنند تا وضعیت این محلات تغییر پیدا کند.
 
 
وی در خصوص اینکه در ابتدا باید به مشکلات محلاتی که میزان بافت فرسوده و ریزدانگی آن ها بسیار بالا است ورود کنیم، یادآور شد: باید تلاش کنیم که تغییری در این وضعیت ایجاد شود تا هم امکان دسترسی مناسبت تر فراهم شود و هم ساختمان ها حداقل استحکام لازم را داشته باشند تا شهروندان بتوانند از امکانات نسبی و رفاهی در این محلات برخوردار شوند.
 
 
افشانی با اشاره به برنامه ریزی در خصوص ترغیب ساکنان بافت های فرسوده در مناطق شهر تهران تصریح کرد: باید به لحاظ اجتماعی و فرهنگی در محلات دارای بافت فرسوده و نقاط آسیب پذیر، کار گسترده ای صورت گیرد تا مردم تمایل بیشتری برای مشارکت در نوسازی ساختمان های فرسوده خود داشته باشند. از سوی دیگر افرادی هستند که با نیت خیر در امر خدمت رسانی به همشهریان خود با مشارکت در نوسازی این بافت ها سرمایه گذاری می کنند؛ چراکه امکان اقتصادی کردن پروژه ها در این محلات نیز وجود دارد.
 
 
وی با تاکید بر اینکه تمام افرادی که امکان مشارکت دارند باید با یک کار جمعی برای تغییر وضعیت موجود حضور یابند، اظهار کرد: این در حالی است که بانكها نیز به ارایه تسهیلات ویژه به ساکنان بافت های فرسوده می پردازند.
 
 
شهردار تهران با اشاره به طرح های رئیس جمهوری در سال 97 درباره بازآفرینی بافت های ناکارآمد شهری گفت: منابع بانکی برای بافت های فرسوده با بهره 6 تا ٩ درصد به متقاضيان و سرمایه گذاران پرداخت می شود. از سوی دیگر دولت تضمین داده تا در صورت عدم وجود مشتری برای واحدهاي ساخته شده، سهم سرمایه گذار را خریداری کند.
 
 
افشانی با بیان اینکه شهرداری تهران و وزات راه و شهرسازی مطابق ماده 59 قانون برنامه ششم وظیفه دارند با حمايت دولت برای بازآفرینی بافت های ناکارآمد شهری اقدام کنند، خاطرنشان کرد: مسئولیت اصلی این طرح بر عهده دولت و وزارت راه و شهرسازی و شهرداری ها است که امیدوارم با اقدام مشترك گامهاي موثري برداشته شود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: