جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 29 ارديبهشت 1397     
هدایت فاضلاب به سمت قنات‌های همدان

به گزارش اخبار کلان شهرها تهرانی نیوز،معاون خدمات شهری شهرداری همدان با اشاره به وجود 300 رشته قنات در شهر همدان گفت: متأسفانه تعداد زیادی از قنوات شهر به فاضلاب آلوده شده‌ است.

وحید علی‌ضمیر، با اشاره به اینکه قنات‌ها فرصتی برای شهر هستند، اظهار کرد: فاضلاب منازل مسکونی و مراکز تجاری به سمت قنوات هدایت شده و این فرصت به تهدید تبدیل شده است.
 
وی تصریح کرد: به علت اینکه منشأ آلودگی فاضلاب قنوات مشخص نیست، بخش قابل‌توجهی از ظرفیت استخصال از آب قنات برای مصارف شرب از دست رفته است.
 
معاون خدمات شهری شهرداری همدان با اشاره به اینکه 300 رشته قنات در شهر همدان وجود دارد که در حال حاضر فقط چند قنات زنده و فعال است، تصریح کرد: چند قنات مهم در شهر همدان شناسایی شده است که زنده بوده و آب بالایی نیز دارند.
 
وی با اشاره به اینکه سال‌های گذشته مطالعاتی درباره قنوات شهر همدان صورت گرفته است، تصریح کرد: قنوات فرصت و ظرفیت بزرگی است که نتوانسته‌ایم از این ظرفیت استفاده کنیم و بعضا به تهدید تبدیل شده و منجر به هدررفت آب شده است.
 
علی‌ضمیر با تأکید بر اینکه قنوات سرمایه‌های بزرگی برای شهر محسوب می‌شوند، اظهار کرد: باید در ساخت‌وسازهایی که صورت می‌گیرد، ابتدا مهندسان و طراحان بنا اطلاعات خوبی در زمینه منطقه داشته باشند و این اطلاعات را مبنای اصلی کار خود قرار دهند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: