جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 15 آذر 1393     
با پرداخت سهم اتوبوسرانی تهران گشایش اساسی در توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی تهران پدید خواهد آمد

به گزارش  گروه حمل و نقل عمومی و شهری  شهرداری نیوز ، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه گفت:در صورت پرداخت سهم اتوبوسرانی تهران توسط دولت ، گشایش اساسی در توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی تهران صورت خواهد گرفت.

پیمان سنندجی در گفتگو باخبرنگار شهرداری نیوز، با اشاره به رویکرد شهرداری تهران برای  توسعه ناوگان اتوبوسرانی گفت : در این راستای توسعه ناوگان تاکنون تعداد اتوبوس های جدید خریداری شده که انتظار می رود 200 دستگاه از آنها تا پایان امسال وارد ناوگان اتوبوسرانی تهران شود.

وی گفت : همچنین برنامه خرید  1000 دستگاه اتوبوس جدید وارداتی  نیز در دستور کار شرکت واحد اتوبوسرانی تهران قرار دارد که البته مستلزم تامین اعتبار است به طوری که طی 3 سال گذشته به دلیل عدم ارائه  کمک های دولت هیچ اتوبوس جدیدی به شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وارد نشده است.

وی در ادامه با توجه به برنامه  ورود اتوبوس های هیبریدی به ناوگان حمل ونقل عمومی گفت : تاکنون 10 دستگاه اتوبوس هیبریدی خریداری و در حال پیگیری برای ورود آنها به ناوگان اتوبوسرانی تهران هستیم.

وی با اشاره به اینکه زمان دقیق ورود اتوبوس های هیبریدی به ناوگان حمل و نقل مشخص نیست، افزود : ورود اتوبوس های هیبریدی به ناوگان اتوبوسرانی مستلزم فراهم نمودن برخی شرایط از جمله تامین سوخت مورد نیاز آنها است که در حال آماده سازی است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه همچنین در خصوص نوسازی ناوگان مینی بوس های تهران گفت : از مجموع 1200 دستگاه مینی بوس فرسوده در تهران 100 دستگاه نوسازی و  1100 دستگاه نیز باقی مانده است .

سنندجی گفت : هر چند در راستای نوسازی کلیه دارندگان مینی بوس های فرسوده در سایت نوسازی ناوگان ستاد مدیریت و حمل و نقل و سوخت ثبت نام کردند و خودروها جایگزین نیز از 4 شرکت داخلی انتخاب شدند اما مشکلی که در این زمینه همچنان وجود دارد عدم ارائه تهسیلات نوسازی توسط بانک عامل و ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت است.

وی افزود : بر اساس برنامه ای که در خصوص نوسازی مینی بوس های فرسوده ارائه گردید شهرداری تهران و سازمان حفاظت محیط زیست هر یک 20 میلیون تومان تسهیلات برای این طرح ارائه نمایند  که البته این دو بخش اعلام آمادگی کردند اما به نظر می رسد که مشکلی که در این زمینه وجود دارد عدم ارائه تسهیلات 20 تومانی سهم ستاد مدیریت و حمل و نقل و 40 میلیون تومان تسهیلات توسط بانک عامل است که موجب کندی و توقف نوسازی ناوگان مینی بوسرانی تهران شده است.

وی در ادامه در خصوص نوسازی ناوگان اتوبوسرانی تهران گفت :  در حال حاضر حدود 2000 دستگاه اتوبوس فرسوده در تهران وجود دارد که تعدادی از آنها نوسازی شده و تعداد زیادی نیز بازسازی شده و تعدادی نیز تا پایان امسال نوسازی و بازسازی خواهند شد اما قطعا این روند چاره نوسازی ناوگان اتوبوسرانی تهران نیست .

وی تصریح کرد : آنچه که  می تواند ناوگان اتوبوسرانی تهران را شارژ نماید ورود اتوبوس های نو است که فعلا اتفاق خاصی در این زمینه رخ نداده است.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: