جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 25 ارديبهشت 1397     
صعود با بوی باروت

 

روزنامه وطن امروز: ۲ تیم استقلال و ذوب‌آهن از ساعت ۲۰:۴۵ امروز سه‌شنبه در ورزشگاه آزادی برابر هم صف‌آرایی خواهند کرد. دور برگشت بازی تمام ایرانی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در حالی امروز ساعت ۲۰:۴۵ برگزار می‌شود که شاگردان امیر قلعه‌نویی در تیم ذوب‌آهن موفق شدند در فولادشهر با یک گل استقلال را شکست دهند و نیمی از راه صعود را طی کنند. شفر که در بازی رفت مقابل قلعه‌نویی تسلیم شد، در ۲ تقابل خود با پرافتخارترین مربی ایرانی ادوار لیگ برتر شکست خورد و جبران در آزادی و حذف ذوب‌آهن می‌تواند انتقام شیرینی برای او باشد. استقلال که در بازی رفت موقعیت‌های زیادی ایجاد کرد و تنها حریف مظاهری نشد، تلفات سنگینی برای بازی برگشت داد و امید ابراهیمی و داریوش شجاعیان را نخواهد داشت. با رفع مصدومیت مهاجم سنگالی، امید استقلال به ماشین گلزنی خود یعنی مامه تیام است. در سوی دیگر، اما قلعه‌نویی در حالی برابر استقلال قرار می‌گیرد که تنها یک بار برابر تیم سابقش شکست خورده و به دنبال حفظ این رکورد است. وی می‌تواند ضمن حذف استقلال از این مرحله، در پیروزی برابر شفر هت‌تریک کند و بار دیگر استقلال را شکست دهد. قلعه‌نویی تیم کامل‌تری را نسبت به همتای آلمانی خود دارد و تنها محروم ذوب‌آهن برای پیکار با استقلال در آزادی، محمد نژادمهدی خواهد بود که در اواخر بازی رفت اخراج شد. ذوبی‌ها که در دیدار رفت از دقیقه ۸۸ ده نفره شدند، موفق شدند با پنالتی ولسیانی در دقیقه ۹۱ استقلال را شکست دهند و با انگیزه زیادی پا به ورزشگاه آزادی بگذارند.

 
 
سنگربان اصلی استقلال برابر ذوب‌آهن
بعید به نظر می‌رسد با توجه به نمایش درخشان رحمتی در دیدار رفت برابر ذوب‌آهن شفر به دنبال تغییر دروازه‌بان تیمش در بازی برگشت باشد. مهدی رحمتی، سنگربان آبی‌پوشان پایتخت در دیدار رفت برابر ذوب‌آهن عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داد و از بهترین‌های میدان بود. رحمتی ۳-۲ بار با سوپرواکنش‌های خود دروازه اش را بسته نگه داشت تا اینکه در دقایق پایانی از روی نقطه پنالتی دروازه اش باز شد. رحمتی سنگربان اصلی استقلال در دیدار برگشت برابر ذوب‌آهن خواهد بود و بسیار بعید است شفر به فکر تغییر در دروازه تیمش باشد.
 
 
تدبیر قلعه‌نویی برای دفاع ذوب‌آهن چیست؟
دغدغه اصلی سرمربی ذوب‌آهن برای بازی با استقلال غیبت ۲ مدافع میانی تیمش است. ذوب‌آهن در حالی در ورزشگاه آزادی بازی برگشت از مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا با استقلال را برگزار می‌کند که ۲ مدافع اصلی خود را در اختیار ندارد. خالد شفیعی به دلیل مصدومیت و محمد نژادمهدی به دلیل اخراج در بازی رفت نمی‌توانند در مسابقه امروز به میدان بروند و همین موضوع کار امیر قلعه‌نویی را برای خط دفاع سخت خواهد کرد. اگرچه بازیکنی مثل وحید محمدزاده در ترکیب ذوب‌آهن حضور دارد که بتواند جای خالی این نفرات را پر کند، اما مشخص نیست کدام بازیکن به عنوان زوج محمدزاده فعالیت خواهد کرد. در این بین به احتمال فراوان گئورگی ولسیانی، بازیکن گرجستانی ذوب‌آهن که در بازی‌های گذشته به عنوان هافبک تدافعی به میدان رفته، در خط دفاعی و در کنار محمدزاده بازی کند. در این صورت، اما قلعه‌نویی مجبور خواهد شد تغییراتی را در ترکیب ذوب‌آهن ایجاد کند و بازیکنان دیگری را هم به کار بگیرد. از این رو ممکن است تغییرات زیاد در ترکیب باعث ضربه زدن به این تیم مقابل استقلال شود. ذوب‌آهن که بازی رفت را به سود خود پایان داده، هرگز دوست ندارد در بازی برگشت بازنده شود و حالا قطعا امیر قلعه‌نویی تلاش خواهد کرد با اتخاذ بهترین تصمیم ممکن برای پوشش جای خالی غایبان تیمش بتواند نتیجه‌ای مطلوب به دست آورد.
 
 
اعتراض عجیب ذوب‌آهن به استقلال
باشگاه ذوب‌آهن به حضور یکی از کارمندان باشگاه استقلال در کادر اجرایی بازی با این تیم در لیگ قهرمانان آسیا معترض است. دیدار ۲ تیم استقلال و ذوب‌آهن امروز در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. با این حال مسؤولان باشگاه ذوب‌آهن از اینکه حامد افضلی یکی از کارمندان باشگاه استقلال در کادر اجرایی و برگزاری این مسابقه حضور دارد معترض هستند.
باشگاه ذوب‌آهن می‌گوید نباید یکی از کارکنان باشگاه استقلال به عنوان همکار ناظر AFC در بازی استقلال و ذوب‌آهن حضور داشته باشد و این مساله خلاف مقررات است. مسؤولان باشگاه ذوب‌آهن معتقدند افضلی از سوی فدراسیون فوتبال برای حضور در کادر اجرایی و برگزاری این مسابقه انتخاب شده است.
 
 
طعنه ژنرال به زمانی؟
امیر قلعه‌نویی در کنفرانس خبری خود چندبار به تعدادی از مدیران باشگاه استقلال طعنه زد. او گفت: «متاسفانه یکسری دوستان بعد از قهرمانی استقلال سروکله‌شان پیدا شده و آرامش را از استقلال گرفته‌اند. همان‌هایی که آن بلا‌ها را سر منصوریان آوردند. من از آقای سلطانی‌فر گله‌دارم، چرا می‌گذارد این افراد دوباره پیدا شوند، ۲ نفر هستند که فرهنگ غلط را با فرهنگ باشگاه استقلال پیوند می‌زنند. گله من از افتخاری این است که چرا اجازه ورود این افراد را داده است، ببینید این نفرات چه بلایی سر منصوریان آورده‌اند».
به نظر می‌رسد یکی از کسانی که از نظر قلعه‌نویی فرهنگ غلط را با فرهنگ استقلال پیوند زده‌اند حسن زمانی است. قلعه‌نویی ۲ بار به بلایی اشاره کرده که بر سر منصوریان آمده و همه می‌دانند مخالف اصلی منصوریان در استقلال حسن زمانی بود. زمانی البته مصاحبه‌ای هم بعد از بازی رفت استقلال و العین انجام داد که جریمه ۵ هزار دلاری را برای باشگاه استقلال به همراه داشت و همین مساله باعث انتقاد‌های بسیاری به او شد. او البته مدتی پیش مصاحبه‌ای انجام داد که دلخوری و واکنش قلعه‌نویی را هم به دنبال داشت. زمانی گفته بود: «امیر قلعه‌نویی با استقلال، قلعه‌نویی شده و اگر نام استقلال نبود کسی برای قلعه‎نویی و سایر طلبکاران تره هم خرد نمی‌کرد». همه این اتفاقات و نشانه‌ها کافی است تا مشخص شود منظور او به احتمال زیاد حسن زمانی است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: