جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 23 ارديبهشت 1397     
طرح ساماندهی بازار خودرو نیازمند تغییرات عمده محتوایی است

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در خصوص تعرفه خودروهای وارداتی اظهار داشت : طرح ساماندهی بازار خودرو در دستور کار کمیسیون های تخصصی و فرعی قرار دارد و در بخش مربوط به کمیسیون برنامه و بودجه چگونگی طبقه بندی و تاثیر گذاری منابع ایجاد شده بررسی خواهد شد.

محمد حسینی  گفت : طرح مذکور از نظر عنوان ، طرح قابل قبولی است اما از نظر محتوا قطعا باید تغییرات عمده ای در آن صورت گیرد تا چنانچه این طرح در آینده به عنوان یک منشور در حوزه صنعت خودرو مورد استفاده قرار گرفت ، افق روشنی داشته باشد و همچنین برنامه های طرح برای قطعه سازان نیز مشخص باشد.
 
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود : طرح های توسعه ای موجود در طرح مذکور باید بر اساس مطالعات علمی صورت گیرد به طوریکه این طرح برای آینده صنعت خودرو تبدیل به یک تکیه گاه داخلی شود، همچنین اعتماد مردم و مصرف کنندگان به خودروسازان و قطعه سازان را جلب نماید به طوریکه مردم ایمان داشته باشند که با خریدخودروی داخلی متضرر نخواهند شد و یا مشکلات عدیده ای برای آنها پیش نخواهند آمد.
 
محمد حسینی تصریح کرد : در حال حاضر و با توجه به شرایط فعلی موضوع طرح خوب است اما در کل باید تغییرات عمده ای در جزئیات طرح صورت بگیرد.
 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا با افزایش نرخ ارز افزایش قیمت خودرو منطقی است یا خیر گفت : منطقی نیست که با افزایش قیمت ارز هر کالایی افزایش قیمت داشته باشد و باید درصد میزان وابستگی به ارز و الزامی بودن واردات کالاها بررسی شود.
 
این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت : متاسفانه به علت سوء مدیریت ها کالاهایی به کشور وارد می شوند که مشابه داخلی دارند و در مقابل تولید کنندگان داخلی درگیر مشکلات فراوان هستند در نتیجه چنانچه از واردات غیر ضروری جلوگیری شود کنترل قیمت ها و ثابت نگهداشتن شرایط ممکن خواهد شد.
 
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: