جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 22 ارديبهشت 1397     
ادامه پس‌لرزه‌های زلزله ۵.۲ ریشتری سی‌سخت

 
خبرگزاری ایسنا: در هفته گذشته علاوه بر ادامه پس‌لرزه‌های زلزله ۵.۲ ریشتری استان کهگیلویه و بویراحمد کهنوج استان کرمان زلزله ۴.۶ ریشتری را تجربه کرد.
 
براساس داده‌های لرزه‌نگاری ثبت شده در مرکز تحقیقات مسکن، راه و شهرسازی از ۱۲ اردیبهشت که زلزله ۵.۲ ریشتری در سی‌سخت استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داد تا روز ۱۷ اردیبهشت تعداد ۳۵ پس‌زلزله در این استان به ثبت رسید که کمترین آن ۱.۹ و بزرگترین پس‌لرزه‌های ثبت شده ۴.۸ ریشتر بوده است.
 
علاوه بر آن استان کرمان همچنان در صدر پر لرزه‌ها قرار دارد و زلزله مهم ۴.۶ ریشتری در کهنوج این استان رخ داد.
 
جزئیات زلزله‌های هفته گذشته به این شرح است:
 
شنبه ۱۵ اردیبهشت
 
در تازه‌آباد استان کرمانشاه زلزله ۲.۶ و سرپل‌ذهاب این استان زلزله ۳.۸ ریشتری در عمق ۹ کیلومتری رخ داد. در میان‌راهان استان کرمانشاه زلزله ۳ ریشتری در عمق ۱۹ کیلومتری رخ داد که کانون آن در ۱۲ کیلومتری میان‌راهان، ۱۴ کیلومتری سطر و ۱۷ کیلومتری سنقر استان کرمانشاه بوده است.
 
در شوئیشه استان کردستان زلزله ۲.۷، بهاباد استان یزد زلزله ۲.۵ و در مهران استان ایلام بعد از زلزله‌های ۲.۹ و ۲.۵ ریشتری زلزله ۳.۵ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری به ثبت رسید.
 
لافت استان هرمزگان با زلزله ۳.۹ ریشتری لرزید. عمق این زلزله در ۱۱ کیلومتری و کانون آن در ۱۴ کیلومتری لافت، ۱۸ کیلومتری سوزا و ۲۳ کیلومتری درگهان استان هرمزگان بوده است.
 
یکشنبه ۱۶ اردیبهشت
 
زلزله ۳.۲ ریشتر بوشهر استان بوشهر اولین زلزله مهم روز ۱۶ اردیبهشت ماه بود که در عمق ۱۷ کیلومتری و در ۸۰ کیلومتری بوشهر، ۸۱ کیلومتری جزیره خارک و ۹۱ کیلومتری دلوار استان بوشهر بوده است. در شنبه این استان نیز زلزله ۲.۸ ریشتری گزارش شد.
 
در سردشت استان خوزستان زلزله ۳.۲ ریشتری در عمق ۲۴ کیلومتری به ثبت رسید که کانون آن در ۲۷ کیلومتری سردشت، ۲۹ کیلومتری دوگنبدان و ۳۷ کیلومتری بهبهان استان خوزستان بوده است.
 
در سروستان استان خوزستان زلزله ۲.۹، تبریز استان آذربایجان شرقی زلزله ۲.۷ و خوی استان آذربایجام غربی زلزله ۲.۷ ریشتری به ثبت رسید.
 
هجدک استان کرمان با زلزله ۲.۸ و محمدآباد ریگان این استان با زلزله ۴.۱ ریشتر در عمق ۸ کیلومتری لرزیدند.
 
دوشنبه ۱۷ اردیبهشت
 
در بامداد روز ۱۷ اردیبهشت زلزله‌ای با بزرگای ۴.۸ ریشتر چیتاب استان کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند. این زلزله در عمق ۵ کیلومتری و کانون آن در ۶ کیلومتری چیتاب، ۹ کیلومتری سی‌سخت و ۲۰ کیلومتری پاتاوه استان کهگیلویه وبویر احمد بوده است. در سی‌سخت این استان همچنین زلزله ۳.۳ ریشتر رخ داد.
 
در عسلویه استان بوشهر زلزله ۳ ریشتری رخ داد که عمق آن در ۹ کیلومتری و کانون این زمین‌لرزه در ۷ کیلومتری عسلویه استان بوشهر، ۱۷ کیلومتری گله‌دار و ۲۲ کیلومتری مهر استان فارس گزارش شده است.
 
در تازه آباد استان کرمانشاه زلزله ۳ ریشتری در عمق ۱۰ کیلومتری و ازگله استان کرمانشاه زلزله ۳.۷ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری و ۲.۶ ریشتری رخ داد.
 
کمه استان اصفهان نیز با زلزله ۳.۲ ریشتری لرزید که عمق آن در ۵ کیلومتری و کانون این زمین‌لرزه در ۴ کیلومتری کمه اصفهان، ۲۹ کیلومتری سی‌سخت و ۳۷ کیلومتری پاتاوه استان کهگیلویه وبویر احمد گزارش شد.
 
در نجف‌شهر استان کرمان زلزله ۲.۷، سفیدسنگ استان خراسان رضوی زلزله ۲.۸ گزارش شد. همچنین در بروجرد استان لرستان زلزله ۳.۹ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد که کانون آن در ۱۳ کیلومتری بروجرد، ۱۹ کیلومتری چالان چولان و ۲۳ کیلومتری چغلوندی استان لرستان بوده است.
 
سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت
 
ازگله استان کرمانشاه با زلزله‌های ۲.۸ و ۲.۷ ریشتری لرزید و در اردکان فارس زلزله ۲.۶، گوریه استان خوزستان زلزله ۲.۶، بازار جمعه استان گیلان زلزله ۲.۵ به ثبت رسید.
 
کهنوج استان کرمان با زلزله ۴.۶ ریشتری لرزید که عمق آن در ۱۰ کیلومتری و کانون این زمین لرزه در ۱۶ کیلومتری کهنوج، ۲۹ کیلومتری رودبار و ۴۴ کیلومتری عنبرآباد استان کرمان گزارش شد.
 
چهارشنه ۱۹ اردیبهشت
 
کورزان استان کرمانشاه زلزله ۲.۹ و ۲.۶ و در ازگله استان کرمانشاه نیز زلزله ۳.۸ ریشتری در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد.
 
نجف شهر استان کرمان با زلزله ۲.۶ و چاه داد خدا این استان با زلزله ۳.۴ ریشتری در عمق ۸ کیلومتری لرزیدند.
 
ازگله استان کرمانشاه دو زلزله ۳.۸ ریشتری رخ داد. در قصرشیرین این استان زلزله ۲.۵ ریشتری به ثبت رسید.
 
پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت
 
در سرمست استان کرمانشاه زلزله ۳ ریشتری رخ داد.
 
افزر استان فارس نیز با زلزله ۳.۱ ریشتری لرزید.
 
یاسوج استان کهگیلوبه و بویراحمد با زلزله ۴.۳ ریشتری لرزید. در این منطقه همچنین زلزله‌های ۳.۴، ۲.۶ و ۲.۸ ریشتری رخ داد.
 
تسوج استان آذربایجان شرقی نیز زلزله ۳ ریشتری در عمق ۸ کیلومتری را تجربه کرد.
 
در سرخس استان خراسان رضوی زلزله ۵ ریشتری به ثبت رسید که عمق آن در ۷ کیلومتری بوده است.
 
جمعه ۲۱ اردیبهشت
 
در بهاباد استان یزد زلزله ۴.۱ ریشتری در عمق ۱۰ کیلومتری به ثبت رسید.
 
در دامغان استان سمنان نیز زلزله ۳.۴ ریشتری رخ داد.
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: