جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 18 ارديبهشت 1397     
آغاز تحویل سکه‎های پیش فروش شده از فردا

 

خبرگزاری تسنیم: همانطور که در روز‌های اخیر، ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد، بناست سکه‌های پیش فروش شده یک هفته زودتر از سررسید به خریداران تحویل داده شود.

 
برهمین اساس و با توجه به اینکه سررسید تحویل سکه‌های پیش فروش شده با موعد یک ماهه که از ۲۶ تا ۲۸ فروردین ماه انجام شده بود از ۲۶ اردیبهشت ماه فرا می‌رسد، اما با دستور بانک مرکزی، تحویل این سکه‌ها در تهران از فردا آغاز می‌شود.
 
بر این اساس، همه پیش خرید کنندگان سکه از روز چهارشنبه هفته جاری در واحد‌های استان تهران و از روز شنبه هفته آینده در واحد‌های سایر استان‌ها بانک ملی ایران، می‌توانند با ارائه رسید ثبت نام به همان شعبه‌ای که پیش خرید در آن انجام شده، سکه‌های خود را دریافت کنند.
 
پیش خرید کنندگان همچنین می‌توانند به جای دریافت سکه، کارت سکه را از واحد بانک ملی ایران درخواست کنند. در این روش، سکه نزد بانک ملی ایران به صورت امانت باقی خواهد ماند و دارنده کارت سکه می‌تواند در هر زمان با ارائه آن کارت به بانک، سکه خود را دریافت کند.
 
پیش بینی می‌شود طی روز‌های آتی بیش از یک میلیون قطعه سکه توسط واحد‌های بانک ملی ایران به پیش خریدکنندگان تحویل داده شود. این میزان سکه به طور کامل توسط بانک مرکزی تامین و در اختیار واحد‌های بانک ملی ایران گذاشته شده است.
 
دستورالعمل‌های لازم به این منظور به واحد‌های بانک ملی ایران ابلاغ شده است و هنگام تحویل سکه به مشتریان، هیچ هزینه‌ای از آن‌ها دریافت نخواهد شد.
 
بانک مرکزی به منظور مدیریت بازار طلا و سکه از چند ماه قبل تصمیم گرفت تا از حراج و پیش فروش سکه، وارد این بازار شود. برهمین اساس هم تا مدت‌ها به فروش سکه از طریق حراج پرداخت و نهایت در هفته پایانی فروردین دستور توقف حراج سکه را صادر کرد.
 
در روز‌های اخیر نیز پیش فروش سکه در بانک ملی با دستور بانک مرکزی متوقف شده است و مشخص نیست در آینده بازهم بانک مرکزی از این طرح‌ها برای مدیریت بازار سکه استفاده خواهد کرد یا خیر.
 
قیمت سکه در ابتدای هفته رکورد ۲ میلیون تومان را زد، ولی طی دو روز اخیر مجدداً روند نزولی را گرفته و هم اکنون در دامنه قیمتی یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: