جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 15 ارديبهشت 1397     
چرا در صنعت خودرو پیشرفت چشمگیری نداریم ؟

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت کنونی صنعت خودرو گفت : روندی که در صنعت خودروی کشور ما وجود دارد غلط است و متاسفانه بیشتر مونتاژکاری در این صنعت انجام می شود.

 
محمد عزیزی گفت : حدود 20 سال است که خودروهای تولیدی داخل کشور بدون تغییر خاصی در حال تولید هستند و این موضوع در حالی است که دولت همواره با تعرفه واردات از صنعت خودرو حمایت کرده است.
 
وی تصریح کرد : این سوال پیش می آید که چرا در صنعت خودرو پیشرفت چشمگیری نداریم به طوری که خودمان توان طراحی پلتفرم و خودرو را پیدا کنیم و به معنی واقعی مشکل اصلی صنعت خودروی کشور ما چیست .
 
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد : در پاسخ باید گفت خودروسازان نمی توانند در جهت بهبود شرایط موجود اقدامی انجام دهند زیرا تا زمانی که دو خودروساز بزرگ کشور با این حجم از پرسنل اضافی و بدهکاری به کار ادامه دهند شرایط همین است ، به طوریکه مشاهده می کنیم هیچ یک از شرکت های زیر مجموعه خودروسازان سودده نیستند.
 
محمد عزیزی در ادامه افزود: خودروسازان با شرایط موجود از ترس تعدیل نیرو و بیکاری کارگران و بدتر شدن شرایط به فعالیت خود ادامه می دهند به طوریکه در حال حاضر حدود 45 هزار نفر در یکی از خودروسازی ها مشغول کار هستند که تعداد زیادی از آنها مازاد هستند.
 
وی خاطر نشان کرد : برای بهبود وضعیت باید توان رقابتی خودروسازان افزایش یابد ؛ پس از مطرح شدن شعار سال در حمایت از کالای ایرانی بسیاری از ذهن ها به این سمت حرکت کرد که باید جلوی واردات خودرو به کشور گرفته شود در حالیکه این طرز فکر غلط است و نمی توان درهای کشور را به روی تجارت جهانی بست ؛ بلکه باید با واردات خودروهای خارجی امکان رقابت را برای خودروهای داخلی فراهم کرد.
 
وی در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت : در سخنان ایشان چند نکته کلیدی وجود داشت؛ اول کاهش قیمت تمام شده کالا و دوم افزایش کیفیت ؛ نه اینکه مرزها بسته شود و هر کالای بی کیفیت تولید داخل را با زور به مردم تحمیل کرد ؛ مردم زمانی برای کالای ایرانی هزینه می کنند که کالایی کیفیت خوب و قیمت مناسبی داشته باشد ، حتی در شرایط برابر با کالای خارجی مردم حاضرند برای حمایت از کالای ایرانی پول بیشتری پرداخت کنند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: